Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Chcete získat zpětné odkazy, které Google miluje? Víme jak na to

tipy ako na linkbuildingPotřebujete pro Vaše webové stránky nebo eshopy kvalitní zpětné odkazy? Rádi Vám poradíme pár triků, jak s budováním zpětných odkazů začít a jak jejich funkčnost kontrolovat.

V posledních článcích jsme se naučili, jak vytvořit SEO friendly web stránky a eshopy a jak pomoci eshopu vyšplhat se na vyšší pozice ve vyhledávání na Googlu.

Podle aktuálních SEO trendů je dnes podstatné přesvědčit vyhledávače právě o tom, že Váš obsah je ten nejkvalitnější.

A my již víme, že

  1. kvalitní obsah Vám mohou pomoci vytvořit např. i některé free nástroje

  2. vyšší míru prokliků na Vaše odkazy na Googlu získáte díky Rich Snippets

  3. a posledním esem v rukávu je Linkbuilding.

Jakmile začnete optimalizovat Vaši stránku, doporučujeme, ověřit ji v Search Console.google search console

Je to jeden z nejvyužívanějších nástrojů na Googlu. Pokud jste ještě neměli tu čest, seznamte se například i přes  video.

Pomocí Search Console zjistíte:

  • kolik Vašich stránek Google indexuje,

  • na jaká klíčová slova se umísťujete ve vyhledávání (a jejich variace),

  • kolik lidí Vaši stránku navštěvuje,

  • počet stránek, které odkazují na Váš web,

  • duplicitní, chybní stránky a doporučí Vám jak je opravit.

Dokážete vložit mapu stránek – soubory, díky kterým podáváte důležitou informaci vyhledávačům o organizaci Vaší stránky, jaký obsah je aktuálně k dispozici ( metadata, informace o obrázcích, videu …). Není to povinné, ale tento krok je vhodný zejména pro majitele nově vytvořených web stránek nebo eshopů.

Použitelnost v mobilních zařízeních. Zobrazuje chyby, které Google našel v rámci načtení stránek a aplikací.

Funkcí Fetch as Google urychlíte indexaci nových URL adres.

Budování zpětných odkazů

Aby jsme mohli budovat zpětné odkazy, chce to v první řadě obsah, který stojí za to šířit dál. Rychlost, jakou se dokáže Váš odkaz šířit  je v dnešní době šílená.

Díky kvalitním odkazům je poté mnohem snadnější navazování nových kontaktů, spolupráce a zvyšování autority Vašich stránek. A proč tomu nepomoct? Vždyť to všechno vede přirozeně k propagaci Vaší web stránky nebo eshopu.

Ale pozor! Pokud jsou Google odkazy navrženy tak, aby “JEN” manipulovaly Googlem, považuje je za nepřirozené a když jich máte příliš mnoho, může se stát, že budete penalizováni.

Proč Google nesnáší uměle vytvořené, placené odkazy?

Jde o manipulativní postupy, které se Googlu nelíbí a proto je zakazuje. Všechny, určitým způsobem, pravým slovem – podvodem, mají zvýšit nárast návštěvnosti na web stránce za krátkou dobu.

A co pak? Google se rozhodne viníka potrestat vyřazením z indexu. Vždyť, za chyby a lži se platí, ne?

Mezi nepovolené, tzv. Black Hat SEO, praktiky patří např.:

  • duplicitní obsah na různých doménách a v horším případě kopírování obsahu konkurence

  • opakování klíčových slov a frází, zbytečné zahuštění obsahu klíčovými slovy

  • s obsahem nesouvisející text

  • stránky bez informačního obsahu, vytvořené pouze pro účel zisku z reklam

  • skrývání textu v zápatí stránky – resp. přebarvení textu podle barvy v zápatí stránky

skrývání obsahu na webu

 

skrývání obsahu v patičce webu

Co se stane s mou stránkou, když Google objeví uměle vytvořené odkazy?

Google Vám může poslat speciální email, ve kterém Vás upozorní, že jste překročili pravidla Webmasterů. Budete vyzváni k nápravě nekalých technik, které jste použili.

Pokud by jste to ale chtěli risknout, dobře si to rozmyslete. Víte, co Vám hrozí? Zde jsou jen ty nejmírnější postihy:

  • náhlý propad v umístění na Googlu na klíčové slovo, na které jste předtím měli dobré pozice,

  • pokles návštěvnosti stránek z měsíce na měsíc,

  • případně úplné odstranění web stránky z vyhledávání.

link39.pngJak získat zpětné odkazy?  link39.png

Přehled možností, jak získat zpětné odkazy jsme probrali v článku nedávno, ale připomeňme si je ve zkratce:

a.)  Registrací do katalogů:  Jiné zdroje

b.) Přispíváním na sociální sítě a různá fóra: hledejte specifické otázky. Zjišťujte si aktuální trendy a problémy, které zákazníci řeší. Reagujte komentářem, radou, otázkou.

Kvalitní zpětné odkazy získáme i pomocí:

  1. Open Site Explorer:   díky němu zjistíte, odkud získává  zpětné odkazy Vaše konkurence a rovněž, jaká je kvalita zpětných odkazů. Dokážete si porovnat údaje ze 3 konkurenčních webů.

TIP – předplaťte si verzi na jeden měsíc zdarma. Ten čas Vám stačí na to, aby jste si dokázali vytvořit Vaši vlastnou strategii.

2. Majestic SEO:  Majestic SEO nabízí ve freemium verzi jen  minimum funkcí. Ale dokážete analyzovat svůj odkazový profil. Je chybou vnímat zpětný odkaz jen přes klíčová slova. Je to nepřirozené. Mělo by tam být nejvíc odkazů nejdříve z názvu webu / jméno. Nepřirozená klíčová slova vznikají nákupem podvodných odkazů – tedy nákupy velkého množství zpětných odkazů za nízkou cenu.majestic anchor text.jpg

3. Copyscape:  nejznámější nástroj pro kontrolu duplicity obsahu. Především hledá stejný nebo podobný obsah na cizích stránkách. Zjistěte, zda Vás někdo nekopíruje 😉

4. Talkwalker: monitoring konkurence a získání přehledu na trhu.

5.  Google Alerts:  pokud si správně nastavíte funkci, přijde Vám např. notifikace o tom, že někdo o Vás napsal článek, odkázal na Vás ve svém blogu atd…

6. Ubersuggest: klíčová slova z automatického doplňování v Google vyhledávání.

7. Keyword tool: alternativa ke Googlovskému plánovači slov, ve free verzi dokážete vygenerovat až 750 longtailových slov.

8. Bryan Dean používá zajímavou strategii. Podařilo se mu navýšit návštěvnost z vyhledávání o 110 % za 14 dní. Jak to dokázal? Tzv. technikou Mrakodrapu.

Skládá se ze 3 kroků

  • Nalezení obsahu / témat / článku, na který se oplatí odkazovat. Využít můžete např. nástroj Buzzsumo, který jsme uvedli výše nebo samotný Google.

  • Udělat z toho ještě něco lepší. Vyberte si TOP články s nejvyšším podílem odkazů, nejvíce sdílení. Je obsah krátký? Přidejte něco. Je zastaralý? Obnovte údaje. Historický design? Inovujte jej. Propojte teorii s praxí. Aby byl obsah použitelný pro uživatele… .

  • Šíření nového obsahu k těm správným lidem. Zjistěte, kdo sdílel podobný obsah. Nemiřte jen tak náhodně. Dejte si tu námahu a zjistěte více o člověku/ stránce, ze které chcete získat odkaz. Porovnejte si např. přes moz opensite explorer konkurenci a oslovte je, zda by nechtěli sdílet Váš nejnovější článek.

TIP: 

Pokud potřebujete najít nefunkční zpětné odkazy na Vašich webových stránkách a eshopech, doporučujeme online nástroj Xenu.

V rámci linkbuildingu doporučujeme ve Vaší RSS čtečce, např. Feedly sledovat:

Eric Ward: http://www.ericward.com/

Ryan Clark: http://www.linkbuildr.com/

Debra Mastaler: http://www.linkspiel.com/

Wiep Knol: http://wiep.net/

Pevně věříme, přátelé, že díky těmto jednoduchým trikům se Vám podaří předběhnout Vaši konkurenci a návštěvnost Vašeho webu/eshopu bude růst raketovým tempem.

Zapomeňte na praktiky typu výměna zpětných odkazů s nerelevantními web stránkami, SEO lišty a podobné nesmysly…

Kvalitní odkazy, které Vám v Googlu pomohou získat lepší pozice, získáte jen poctivou prací.

Proto, využijte registraci do katalogů, inzertní portály nebo příspěvky do diskusních fór, čím získáte pro svůj byznys přesně to, co potřebujete – kvalitní zpětné odkazy.

jak si vytvořit webové stránky, jak založit e shop, vytvoření e-shopů, vytvořit web stránky na 15 dní zdarma

tvorba www stránky, webové stránky, tvorba e-shopu

Zdroj:

https://www.searchenginejournal.com/machine-learning-changing-seo/153799/

https://moz.com/blog/a-beginners-guide-to-the-google-search-console

http://www.podstavec.cz/co-je-linkbuilding-a-kdo-je-linkbuilder/

http://trichromat26.rssing.com/browser.php?indx=13691767&last=1&item=10

Ikonky vytvorené vďaka Freepik z www.flaticon.com

avatar
Autor: ByznysWeb.cz Tvorba webových stránek a e-shopu v responzivním designu a vlastním redakčním systému. Vytvořte si na zkoušku webové stránky a eshop zdarma. Na ByznysWeb lze snadno přemigrovat i zaběhnutý e-shop. Vyzkoušejte si, jak to u nás funguje. Vlastní e-shop si u nás vytvoříte rychle i bez programátora a grafika.