Jak vypadá ideální popis produktu
Četli jste náš poslední článek s praktickými tipy, jak psát popis produktu? Pak určitě víte, že popis produktu by měl především zaujmout pozornost návštěvníků Vaší webové stránky nebo e-shopu a motivovat je ke koupi. Slíbila jsem Vám, že si řekneme, jak to v reálu má vypadat, tak pojďme na to.
Z hlediska content marketingu by popisy produktů měly být unikátní. Stejný názor má i Google. Ten rovněž nesnáší stejný obsah, preferuje a otevírá dveře originálu.
A právě to je často kámen úrazu e-shopů, které začínají formou napojení na XML feed dodavatele.
Proč nepřebírat popisky produktů od dodavatele bez úprav?
Na začátku podnikání hledáme cesty, jak bychom si usnadnili podnikání a dostali se zkratkou tam, kam chceme. Napojení e-shopu na XML feed od dodavatele je proto pro nejednoho začínajícího podnikatele vykoupením. Ušetří moře času a námahy.
To je samozřejmě skvělý benefit, no ne? Má to ale jeden velký háček.
Na stejný XML feed může být napojených dalších XY stovek e-shopů, které nabízejí produkty s tím samým názvem, tou samou cenou, tím samým obrázkem a samozřejmě i popisem. A přesně to Google nemá rád – duplicitní obsah.
Jak se vyhnout duplicitnímu obsahu na e-shopu?
Řešení, jak z toho ven, je jednoduché. Stačí od programátora, který napojení na XML feed realizuje, žádat, aby Vám umožnil úpravy, a máte vyhráno. Prostřednictvím XML feedu se Vám tak může aktualizovat nejen skladové množství, nové produkty, obrázky, ale zachováte si svůj unikátní obsah.
Přesně tímto způsobem nabízíme v ByznysWeb napojení na XML feed pro cyklo e-shopy.
Rozdíly jsou patrné i v detailu produktu.
Co platí pro Google, neplatí pro Seznam
Určitě jste se s tímto rozdílem nejednou setkali. Google miluje bohaté texty, synonyma, dokáže i skloňovat, takže rozličné tvary klíčového slova mu nedělají problém. Ale pozor na přeoptimalizované texty, za které hrozí penalizace.
Na druhé straně takový Seznam preferuje počet výskytů daného klíčového slova na stránce, samozřejmě v přesné shodě s klíčovým slovem nebo frází, na kterou se chystáme optimalizovat.
Na #ESS16 Pavel Ungr poznamenal, že „Seznam indexuje 70 % českého internetu… ale rok starého; z desítky miliard URL indexuje jen víc než 2 miliardy URL.“ Ve zkratce řečeno – Seznam nemá takové indexovací kapacity jako Google.
TIP: Pokud chcete, aby vyhledávače co nejrychleji našly Váš nový produkt nebo kategorii produktů, linkujte je na sociálních sítích, přidejte do sitemapy, zadefinujte v Search Console, resp. odešlete do indexu manuálně:
http://search.seznam.cz/pridej-stranku
https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url?
Ale pozor, samozřejmě ne všechny najednou, pomalu dojdete dál.
Pro české e-shopy je nejpříhodnější vydat se raději zlatou střední cestou a najít vhodný kompromis.
Kolik znaků by měl obsahovat popis produktu?
Možná Vás zklamu, ale neexistuje striktní počet znaků, kterého byste se měli držet. Vaší prioritou je co nejlépe popsat svůj produkt, nahradit zákazníkovi smyslové vnímání, kontakt s produktem v kamenné prodejně.
Váš zákazník hledá konkrétní specifikace a odpovědi na své otázky, proto byste mu měli umět poradit např. i prostřednictvím Livechatu nebo FAQ.
Nemluvě o tom, že FAQ dokážete skvěle využít i v rámci long tail optimalizace.
Z hlediska SEO je všeobecně vžité, že název produktu by neměl přesáhnout 64 znaků, meta description 156 znaků, přičemž by tyto položky měly obsahovat:
- konkrétní klíčové slovo nebo synonymum
- vysvětlení produktu, služby a vzbuzení zájmu o koupi
Jak vypadá kvalitní popis produktu?
Místo všeobecné fráze: „Nejlevnější sekačka v ČR, největší výběr sekaček“ zkuste raději tuto formulaci:
„Hledáte vysoce účinnou sekačku, která vydrží roky a snadno pokosí i členitý terén?
Kupte si benzínovou sekačku s pojezdem XY, s kvalitním pozáručním servisem, nyní jen za X-tisíc Kč.“
Vidíte ten rozdíl? Který popis by oslovil Vás, jako zákazníka? Dovolím si tipnout, že rozhodně ten druhý.
Kvalitní popis produktu je ten, který obsahuje kompletní informace o produktu, podané vhodnou formou.
TIP: Nabídněte návštěvníkům své webové stránky nebo e-shopu alternativní nebo související produkty.
Ušetříte jim hledání a inspirujete je i k dalšímu nákupu.
Pokud jste vybudovali svůj e-shop přes ByznysWeb, k dispozici máte i hvězdičkové hodnocení produktů:
Dobrá rada na závěr
Při psaní popisů produktů se vciťte do potřeb Vašich potenciálních zákazníků. Co byste chtěli před samotným nákupem vědět? A co by Vás přesvědčilo?
Pište srozumitelně, jazykem své cílové skupiny, když prodáváte ergonomické pero, v popisu tento odborný termín vysvětlete a raději napište, že skvěle padne do ruky. 🙂
Stavte na benefitech, které Vaše produkty přinášejí:
- V rámci obsahového marketingu je skvělé, pokud o Vašich produktech a výhodách píšete i na svém blogu, ale pozor – nepište popis, ale zajímavý a poutavý článek, který něco naučí nebo ozřejmí. Proto napište například, jak jste kosili trávu v konkrétním příběhu, ze kterého si sami vyčtou vlastnosti sekačky a důvody, proč by si ji měli koupit.
- Zákazníci, kteří se neumějí rozhodnout, si určitě rádi přečtou o Vašem testu vodotěsných hodinek v 30metrové hloubce, do popisu produktu proto prolinkujte i Váš článek, příp. i video z testu. Zvýšíte a podtrhnete tím hodnotu a důvěryhodnost nabízeného produktu, místo prázdných řečí podáváte fakta.
- Pokud prodáváte např. omítky, usnadněte Vašim zákazníkům výpočet materiálu – nabídněte jim orientační přehled o spotřebě na jednotlivé povrchy:
V dalším článku si ukážeme, jak co nejlépe prezentovat Vaše produkty. Skvělé inspirace jsme našli v prezentaci Jiřího Chomáta na #ESS16 a rádi se s Vámi o ně podělíme. Máte se na co těšit. Doufáme, že Vám i příštím článkem pomůžeme zatraktivnit Váš e-shop a zvýšit prodeje.