5 věcí, které dobrý event nikdy nesmí postrádat
Event marketing je skvělý způsob propagace vaší firmy. Udělá perfektní promo vašim produktům a službám nebo ukáže výhody, které právě vy zákazníkům nabízíte. Jak ale přilákat na vaši akci to správné publikum a jaké technologie využít, aby váš event sklidil úspěch?
Vyzpovídali jsme Petru Vegnerovou z firmy AV MEDIA, která má s realizací eventů letité zkušenosti. Inspirujte se:
1. Petro, jak podle vás na moderní event? Co všechno musíme vzít v potaz?
Začala bych tím, že si vyjasním cíle eventu a co mně (zadavateli) a účastníkům má event přinést. Tím dostanu indikaci, kolik můžu za event utratit a předpokládanou formu eventu (školení, konference, výstava, gala apod.). Vyberu lokaci. Pokud chci dělat moderní event, ve všech těchto fázích bych ideálně měla konzultovat se svými technologickými dodavateli reálnost a dopad na náklady, protože i zdánlivě malá bariéra (např. nemožnost věšet pod strop) v lokaci, vám může pokazit skvělý kreativní koncept či výrazně zvýšit náklady. Na modernosti eventu dodá atmosféra, zapojení účastníků, práce s registrací, ale také aktuální informace o účastnících, zájmu o jednotlivé expozice či přednášky, nebo informace, které o eventu sdílejí účastníci na sociálních sítích. A takto bychom mohli ještě dlouho pokračovat. To vše bez moderních technologií neuděláte. Navíc je potřeba myslet na to, že tyto technologie jsou vzájemně provázané – od spotřeby elektrické energie až po potřebu přístupu na internet. No a samostatnou kapitolou jsou „green“ nebo „sustainable“ eventy.
2. Dnes je populárním lákadlem různých eventů třeba virtuální realita. Proč jsou tyto technologie na eventech důležité?
Tradiční technologie pomáhají zejména s přenosem informací, ať už obrazově, nebo zvukově. U moderních technologií se klade důraz na automatizaci a interaktivitu, respektive zapojení účastníků. Cíl mají ale technologie, ať už tradiční, či moderní, stejný – vtáhnout účastníky do děje, a tím pomoct splnit cíl eventu, čímž se vracím k předchozí otázce. Event plannerům technologie zase usnadňují produkci a realizaci eventu a s tím souvisí i šetření času a často také peněz.
3. Technologie závratným krokem postupují vpřed. Na jaké technologie se můžeme těšit v budoucnosti? Kam směřujeme?
V současné době vnímáme důraz na dva trendy – větší zapojení účastníků a automatizace s cílem ušetřit čas i peníze. Příkladem zapojení může být třeba 4K, virtuální realita, mobilní aplikace a IT řešení obecně. Příkladem druhého trendu jsou například automatické kamery, předtáčení příspěvků, streaming nebo např. stále populárnější chatboty. Ale technologií, se kterými se budeme nově potkávat na eventech, je stále vícero – od senzorů a kamer sledujících chování účastníků, přes individualizaci zážitků účastníků až po zpracování dat o účastnících, která jsme díky chytrým zařízením schopni získávat. To přinese další argumenty, proč dávat do eventů více peněz a dělat eventy atraktivnější.
4. Petro, pokud byste měla specifikovat 5 věcí, které musí mít opravdu dobrý event, které by to byly?
V první řadě je to přesně specifikovaný cíl eventu a tomu přizpůsobené plánování a průběh celé akce. S ohledem na konkrétní cíl by mělo dojít i k následnému vyhodnocení. Správný event dokáže účastníky zapojit do děje, tak aby se cítili být jeho součástí. Určitě bychom neměli zapomínat ani na lidi, kteří se na přípravě akce podílejí – musí být nejen zapálení, ale i spolehliví a hlavně flexibilní. No a v neposlední řadě je to určitě dobrá zábava, skvělé občerstvení a dokumentace akce, která zachytí atmosféru.
Pokud plánujete uspořádat pro své klienty opravdu úspěšný event, doporučujeme navštívit následující akce:
- Event Marketing Night 28. června 2017 v 19:00–21:00 v Impact Hub v Ostravě, kde ostřílená event manažerka Klára Honzíková prozradí, kdy a jak využít event jako prodejní nástroj. Její know-how z mezinárodních konferencí Engage pod vlajkou Socialbakers využijete při pořádání nezapomenutelného eventu nebo konference. Více informací na FB eventu.

Event Marketing Night již 28. června 2017 v 19:00–21:00 v Impact Hub v Ostravě
- Event Marketing Academy – Technology Edition, 29. června 2017 v 18:00–20:00 v Impact Hub v Praze. Na workshopu o IT řešeních se zkušenými ajťáky se naučíte, jak na efektivní registraci uživatelů, sbírání a analýzu dat o účastnících, a poznáte mobilní aplikace nebo možnosti streamingu, které pomohou dotvořit perfektní dojem z vašeho eventu. Další informace o akci se dozvíte i na FB eventu.

Event Marketing Academy – Technology Edition již 29. června 2017 v Praze
Věříme, že informace z akcí vám pomohou uspořádat event, díky němuž snadno získáte nové a věrné zákazníky a na který se bude ještě dlouho vzpomínat.
Hezký den přeje