10 tipů jak si vybrat spolehlivého dodavatele webové stránky nebo e-shopu
Začínáte podnikat na internetu?Rozběhnout vlastní byznys není hračka.
Ale pokud se naučíte plavat v moři informací, neztratíte se a stanete se úspěšným podnikatelem. Základem jsou webové stránky nebo e-shop. Bez nich Vaše nová firma nemá šanci.
Poradíme Vám, jak si vybrat vhodného dodavatele webu, abyste se nepopálili, tak jako mnozí před Vámi. Abyste zbytečně neztráceli čas a neplýtvali penězi hned na začátku.
Na výběr máte 2 možnosti:
– buď oslovíte někoho, kdo Vám vytvoří web na míru (počítejte ale s vyššími výdaji, protože za každou další aktualizaci se platí),
– nebo vyzkoušejte pronájem hotového redakčního systému.
Začínajícím podnikatelům doporučujeme vydat se právě cestou pronájmu webové stránky nebo e-shopu. Výhodou je např. možnost otestovat si daný systém, kvalitní podpora, nízká cena (často jsou k dispozici např. i free verze zdarma), přístup do administrace webu a aktualizace bez dalších poplatků.
Před finálním rozhodnutím si otestujte více řešení. Zaměřte se na:
- Jednoduché ovládání – hledejte intuitivní a jednoduché řešení, které nevyžaduje programátorské nebo webdesignérské zručnosti.
- Užitečné funkce – sepište si funkce, které budete potřebovat, např. administrátorská práva pro více adminů, skladové hospodářství, kontaktní formulář, fotogalerii, propojení na sociální sítě… Zeptejte se i na možnosti online plateb nebo doprogramování nových funkcí.
- Správné zobrazování v mobilních zařízeních – počet uživatelů mobilních zařízení každý rok stoupá, proto je nevyhnutelné, aby i Váš web/e-shop byl „mobile friendly“ a připraven na nový zdroj návštěvnosti.
- Rychlost načtení – vybírejte dodavatele, který funguje na spolehlivém a rychlém hostingu. Takový je například cloud webhosting.
- Dostupnost systému – ověřte si, zda poskytovatel redakčního systému měří dostupnost svých serverů a je natolik férový, že Vám v případě výpadku vrátí poplatek za Váš ušlý zisk.
- Ceny – zajímejte se nejen o ceny samotných balíčků, ale ověřte si, zda jsou v ceně i aktualizace, nové funkce, doplňkové služby.
- Reference uživatelů – najděte si recenze a hodnocení uživatelů např. na Facebooku.
- Úroveň a rychlost podpory – otestujte si, jak rychle a profesionálně reaguje vybraný dodavatel. Nabízí kromě FAQ i telefonickou a e-mailovou podporu? Měli byste mít jistotu, že Vám někdo vždy zvedne telefon a poradí.
- SEO a PPC moduly – bez propagace na internetu se Vaše podnikání nemůže posunout dále. Ptejte se na PPC moduly, např. na měření konverzí/objednávek a efektivitu kampaní. Hledejte dodavatele, který Vám nabízí možnost optimalizovat stránky, podstránky nebo dokonce samotné produkty a obrázky.
- Zabezpečení proti DDoS útokům – např. prostřednictvím zařízení Radware DefensePro, který poskytuje vysoce účinnou ochranu před síťovými útoky v reálném čase.
Již Tomáš Baťa věděl, jak dosáhnout úspěchu. Znáte jeho výrok?
„Každé podnikání, pokud vědomě neslouží veřejnosti, je nutně odsouzeno k zániku.“
A přesně to je ta cesta, kterou byste se měli vydat. Nabízet služby, produkty a kvalitní (a zároveň unikátní) obsah. Komunikovat užitek, který Vaše produkty nebo služby lidem přinášejí, a rovněž to, jak jim usnadní řešit konkrétní situaci nebo problém.
Držíme vám palce 🙂
Poznámka: originál článku byl publikován na portálu ZacinamePodnikat.sk