♥Jak si ze Svátku sv. Valentýna na e-shopu udělat druhé Vánoce♥
Americký svátek Valentýn – spousta lidí jej zatracuje, ještě víc lidí na něj reaguje. Mladí jej slaví bez výjimek, a nejen ti. Většina e-shopařů Valentýna rozhodně neignoruje. Věřili byste, že při této příležitosti utratíme desítky tisíců? A věděli jste, že muži nakupují více než ženy?
Potvrdil nám to i Marián, majitel e-shopu Liliana s dámským spodním prádlem: „Ano, před Valentýnem zaznamenáváme citelný nárůst tržeb. Přes rok u nás nakupují zejména ženy. Před Vánoci a před Valentýnem se tato situace mění a začínají nakupovat i muži.“
Ať už se nám to líbí, nebo ne, svátek sv. Valentýna u nás slušně zdomácněl. Podívejte se tedy na to, co můžete udělat pro vydařenou kampaň, která vám přinese nové objednávky.
Valentýn je “in“
Podle Forbes si 79 % lidí myslí, že je to přílišná komerce, 56 % tvrdí, že je to zbytečné plýtvání penězi, a i přesto v roce 2016 utratili až o 53 % více než v roce 2015. Valentýnským kampaním se tedy z roku na rok daří po celém světě rozpoutat nákupní šílenství. Je to pro obchodníky výborná příležitost prodávat více.
1. Ať vás Google najde
Někdo přesně ví, co chce, a jde přímo tam, kde to mají. Jiní, a těch je většina, vůbec netuší, pouze vědí, že chtějí koupit valentýnský dárek nebo dárek na valentýna. Proto určitě aktualizujte a optimalizujte obsah své webové stránky nebo e-shopu a nezapomeňte na tato klíčová slova. Google tak snadněji poradí vašim zákazníkům, jak se k vám dostat.
2. Nenechte klienty, aby na vás zapomněli
Neriskujte, že vaši zákazníci v tomto růžovém období plném reklam na Váš e-shop zapomenou. Připomeňte se jm newsletterem a pošlete jim pár správných a originálních tipů. Klidně pro odlehčení přidejte citát o lásce nebo vtip, který jim zpříjemní den.
3. Bavme se láskou
Toto téma je naprosto skvělé na sociální sítě. Hned začátkem února je ideální čas začít se bavit o tématu lásky a ladit se na ni. Že nevíte jak? Chce to něco, co příjemně odlehčí den, zabaví a přitom podpoří nákupní náladu. Vždyť láska nás všechny spojuje, je to vděčné téma.
Když Vás nic nenapadne, zkuste například:
- dát fanouškům na FB tipy na zamilované filmy, zeptejte se, který je jejich top,
- navrhněte, aby do komentů přidali nejoblíbenější ploužák,
- přidejte live stream vysílání, které jste pro ně připravili na Valentýna na svém e-shopu,
- nebo se jich na FB přímo zeptejte, který z dárků (které jim nabízíte) by si přáli přibalit k Valentýnské objednávce
- příp. zveřejněte citát o lásce s hezkým obrázkem…
Pokud budete originální, může z toho být dokonce virál, a tak se k vám dostanou i noví potenciální zákazníci.
A samozřejmě, máte-li možnost investovat do PPC reklamy na Facebooku, určitě to udělejte.
4. Soutěže
Lidi na sociální síti si můžete získat i soutěží. Ještě to stiháte. Prý nemáte vysloveně sortiment, který je na tuto příležitost vhodný? Nepochybně máte. Vždyť láska má spoustu podob.
-
Majitelka e-shopu s dárky s jménem babygift.sk k dětem, věnovala do FB soutěže originální dětské dárky a počet lajků, komentářů, sdílení a povědomí o Babygift roste každým dnem:

Valentýnské soutěže jsou velice oblíbené, stačí pár hodin a počet lajků, sdílení a komentářů rapidně stoupá.
Jistě i vy najdete způsob, jak oslovit nejen zamilované.
5. Ať to u Vás voní láskou
A nyní to nejdůležitější, jelikož všechny cesty vedou do Říma. 🙂 Když zákazníci přijdou na Váš e-shop nebo webovou stránku, přičemž je jedno, zda je tam pošle Google, newsletter nebo soutěž na sociální síti, PPC reklama, případně najdou jinou cestu, měla by je zaplavit příjemná a laskavá emoce, chuť udělat někomu radost a z lásky obdarovat.
A na to je potřeba se připravit. Například tak, jak to dělá Marián z e-shopu se spodním prádlem, liliana.sk:
„Speciálně se připravujeme na Valentýna tak, že na stránce zveřejníme sekci Valentýn, kde vybereme několik našich tipů, co by mohlo zákazníky zaujmout. Rovněž v předvalentýnském období dáváme na stránku bannery, abychom tento svátek zákazníkům připomněli. Plus nyní chceme spustit FB reklamu zaměřenou zejména na muže.“

Valentýnská nabídka v e-shopu LILIANA.sk
Takže nezapomeňte ani Vy připravit atraktivní valentýnskou nabídku, akci, slevu nebo dárek za nákup a:
-
upravit rozcestník, který zavede návštěvníky přímo a co nejkratší cestou do sekce s valentýnskou nabídkou
-
přidat bannery s nabídkou i přímo na hlavní stránku – v e-shopu od ByznysWebu stačí přidat dynamický banner z produktů, případně blok Produkt z.
6. Ať je dárek doma včas
Když budete připravovat nabídku, nezapomeňte, že je nutné dodržet termín dodání. Naši zkušení e-shopaři tvrdí, že mnozí z nás si nákupy na Valentýna nechávají na poslední chvíli. Pokud máte akci do 14. února, je logické, že ne všechny objednávky dokážete doručit v tento den, ale zákazník si to občas neuvědomí. Proto je dobré jej o tom informovat i u konkrétního produktu:„Objednávku přijatou do 11. 2. vám doručíme do 14. 2.”

E-shop Kupma.sk nabízí garanci doručení objednávky včas i v rámci doplňkové informace v detailu produktu.
7. Tipy na dárky na Valentýna
A co se nejvíc prodává na Valentýna?
- květy jednoznačně vyhrávají
- čokoláda, zdravé a fit dobroty
- originální a osobní dárky s jménem (např. deka s jmény zamilovaného páru, deka se jménem rodičů nebo prarodičů, dítěte, lampa ve tvaru písmena, originální fotorámeček)
- šperky, bižuterie, doplňky
- parfémy a kosmetika
- spodní a sexy prádlo
- knihy
- dárky pro čtyřnohé miláčky (např. pelechy pro psy a kočky, různé psí pamlsky a oblečení)
- romantická večeře, romantický pobyt…
A perlička, kterou nám prozradil Marián z Liliany:
„Muži kupují před Valentýnem zejména sexy košilky – saténové nebo krajkované, případně nějaké sexy kostýmky. Například včera se prodal kostým letušky. Tyto kostýmy se u nás přes rok prodávají spíš sporadicky. A když už, prodávají se hlavně před Valentýnem. Jsou velmi hezké a detailně propracované, ale jsou dost drahé.”
Ačkoliv tedy utratíme za valentýnské dárky v průměru jen pár stovek, muži se nebojí být při této příležitosti odvážnější. 😉
Jak na Valentýna, tak na všechny online kampaně
Ať už je to Valentýn, nebo jiný svátek a příležitost ke kampani, tato strategie, kterou si snadno osvojíte, vám vždy přinese ovoce. Přitom Vás nemusí stát ani korunu, když nepoužijete placenou PPC kampaň na Facebooku nebo Googlu. Dokonce i design e-shopu v ByznysWebu vyčarujete jedním klikem, rozcestník za pár vteřin, stejně jako speciální menu ke konkrétní kampani. A nezapomeňte se na každou příležitost připravit v předstihu, abyste nebyli zbytečně ve stresu a dokázali to, co zákazníkům slíbíte, i dodržet. Poté bude radost prodávat.
Těšíme se spolu s vámi na vaše nové objednávky a přejeme vydařenou, nejen valentýnskou kampaň.