♥Jak si ze Svátku sv. Valentýna na e-shopu udělat druhé Vánoce♥
Americký svátek Valentýn – spousta lidí jej zatracuje, ještě víc lidí na něj reaguje. Mladí jej slaví bez výjimek, a nejen ti. Většina e-shopařů Valentýna rozhodně neignoruje. Věřili byste, že při této příležitosti utratíme desítky tisíců? A věděli jste, že muži nakupují více než ženy?
Potvrdil nám to i Marián, majitel e-shopu Liliana s dámským spodním prádlem: „Ano, před Valentýnem zaznamenáváme citelný nárůst tržeb. Přes rok u nás nakupují zejména ženy. Před Vánoci a před Valentýnem se tato situace mění a začínají nakupovat i muži.“
Ať už se nám to líbí, nebo ne, svátek sv. Valentýna u nás slušně zdomácněl. Podívejte se tedy na to, co můžete udělat pro vydařenou kampaň, která vám přinese nové objednávky.
Valentýn je “in“
Podle Forbes si 79 % lidí myslí, že je to přílišná komerce, 56 % tvrdí, že je to zbytečné plýtvání penězi, a i přesto v roce 2016 utratili až o 53 % více než v roce 2015. Valentýnským kampaním se tedy z roku na rok daří po celém světě rozpoutat nákupní šílenství. Je to pro obchodníky výborná příležitost prodávat více.
1. Ať vás Google najde
Někdo přesně ví, co chce, a jde přímo tam, kde to mají. Jiní, a těch je většina, vůbec netuší, pouze vědí, že chtějí koupit valentýnský dárek nebo dárek na valentýna. Proto určitě aktualizujte a optimalizujte obsah své webové stránky nebo e-shopu a nezapomeňte na tato klíčová slova. Google tak snadněji poradí vašim zákazníkům, jak se k vám dostat.
2. Nenechte klienty, aby na vás zapomněli
Neriskujte, že vaši zákazníci v tomto růžovém období plném reklam na Váš e-shop zapomenou. Připomeňte se jm newsletterem a pošlete jim pár správných a originálních tipů. Klidně pro odlehčení přidejte citát o lásce nebo vtip, který jim zpříjemní den.
3. Bavme se láskou
Toto téma je naprosto skvělé na sociální sítě. Hned začátkem února je ideální čas začít se bavit o tématu lásky a ladit se na ni. Že nevíte jak? Chce to něco, co příjemně odlehčí den, zabaví a přitom podpoří nákupní náladu. Vždyť láska nás všechny spojuje, je to vděčné téma.
Když Vás nic nenapadne, zkuste například:
- dát fanouškům na FB tipy na zamilované filmy, zeptejte se, který je jejich top,
- navrhněte, aby do komentů přidali nejoblíbenější ploužák,
- přidejte live stream vysílání, které jste pro ně připravili na Valentýna na svém e-shopu,
- nebo se jich na FB přímo zeptejte, který z dárků (které jim nabízíte) by si přáli přibalit k Valentýnské objednávce
- příp. zveřejněte citát o lásce s hezkým obrázkem…
Pokud budete originální, může z toho být dokonce virál, a tak se k vám dostanou i noví potenciální zákazníci.
A samozřejmě, máte-li možnost investovat do PPC reklamy na Facebooku, určitě to udělejte.
4. Soutěže
Lidi na sociální síti si můžete získat i soutěží. Ještě to stiháte. Prý nemáte vysloveně sortiment, který je na tuto příležitost vhodný? Nepochybně máte. Vždyť láska má spoustu podob.
-
Majitelka e-shopu s dárky s jménem babygift.sk k dětem, věnovala do FB soutěže originální dětské dárky a počet lajků, komentářů, sdílení a povědomí o Babygift roste každým dnem:
Jistě i vy najdete způsob, jak oslovit nejen zamilované.
5. Ať to u Vás voní láskou
A nyní to nejdůležitější, jelikož všechny cesty vedou do Říma. 🙂 Když zákazníci přijdou na Váš e-shop nebo webovou stránku, přičemž je jedno, zda je tam pošle Google, newsletter nebo soutěž na sociální síti, PPC reklama, případně najdou jinou cestu, měla by je zaplavit příjemná a laskavá emoce, chuť udělat někomu radost a z lásky obdarovat.
A na to je potřeba se připravit. Například tak, jak to dělá Marián z e-shopu se spodním prádlem, liliana.sk:
„Speciálně se připravujeme na Valentýna tak, že na stránce zveřejníme sekci Valentýn, kde vybereme několik našich tipů, co by mohlo zákazníky zaujmout. Rovněž v předvalentýnském období dáváme na stránku bannery, abychom tento svátek zákazníkům připomněli. Plus nyní chceme spustit FB reklamu zaměřenou zejména na muže.“
Takže nezapomeňte ani Vy připravit atraktivní valentýnskou nabídku, akci, slevu nebo dárek za nákup a:
-
upravit rozcestník, který zavede návštěvníky přímo a co nejkratší cestou do sekce s valentýnskou nabídkou
-
přidat bannery s nabídkou i přímo na hlavní stránku – v e-shopu od ByznysWebu stačí přidat dynamický banner z produktů, případně blok Produkt z.
6. Ať je dárek doma včas
Když budete připravovat nabídku, nezapomeňte, že je nutné dodržet termín dodání. Naši zkušení e-shopaři tvrdí, že mnozí z nás si nákupy na Valentýna nechávají na poslední chvíli. Pokud máte akci do 14. února, je logické, že ne všechny objednávky dokážete doručit v tento den, ale zákazník si to občas neuvědomí. Proto je dobré jej o tom informovat i u konkrétního produktu:„Objednávku přijatou do 11. 2. vám doručíme do 14. 2.”
7. Tipy na dárky na Valentýna
A co se nejvíc prodává na Valentýna?
- květy jednoznačně vyhrávají
- čokoláda, zdravé a fit dobroty
- originální a osobní dárky s jménem (např. deka s jmény zamilovaného páru, deka se jménem rodičů nebo prarodičů, dítěte, lampa ve tvaru písmena, originální fotorámeček)
- šperky, bižuterie, doplňky
- parfémy a kosmetika
- spodní a sexy prádlo
- knihy
- dárky pro čtyřnohé miláčky (např. pelechy pro psy a kočky, různé psí pamlsky a oblečení)
- romantická večeře, romantický pobyt…
A perlička, kterou nám prozradil Marián z Liliany:
„Muži kupují před Valentýnem zejména sexy košilky – saténové nebo krajkované, případně nějaké sexy kostýmky. Například včera se prodal kostým letušky. Tyto kostýmy se u nás přes rok prodávají spíš sporadicky. A když už, prodávají se hlavně před Valentýnem. Jsou velmi hezké a detailně propracované, ale jsou dost drahé.”
Ačkoliv tedy utratíme za valentýnské dárky v průměru jen pár stovek, muži se nebojí být při této příležitosti odvážnější. 😉
Jak na Valentýna, tak na všechny online kampaně
Ať už je to Valentýn, nebo jiný svátek a příležitost ke kampani, tato strategie, kterou si snadno osvojíte, vám vždy přinese ovoce. Přitom Vás nemusí stát ani korunu, když nepoužijete placenou PPC kampaň na Facebooku nebo Googlu. Dokonce i design e-shopu v ByznysWebu vyčarujete jedním klikem, rozcestník za pár vteřin, stejně jako speciální menu ke konkrétní kampani. A nezapomeňte se na každou příležitost připravit v předstihu, abyste nebyli zbytečně ve stresu a dokázali to, co zákazníkům slíbíte, i dodržet. Poté bude radost prodávat.
Těšíme se spolu s vámi na vaše nové objednávky a přejeme vydařenou, nejen valentýnskou kampaň.