Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Jak bylo na MastersGate – 2.část

masters gate report - 2.částVe 2. části reportu z Mastersgate Eshop Summitu Vám představíme 7 aktuálních trendů online marketingu, tipy pro budování identity fashion e-shopu a možnosti, jak odlišit svůj web od konkurence.

Věříme, že i o Velikonocích si najdete čas a inspirace od ostřílených profíků využijete ve svůj prospěch.

Martin Volek, Volis International – Nové trendy v online marketingu

V dnešní době si přibližně 30–40 % mladých lidí blokuje reklamu, a proto potřebujeme hledat nové způsoby, jak je zaujmout. Když se objeví něco nového, většinou je to i levné a velmi efektivní. I reklama v AdWords a na Facebooku stála mnohem méně před pár lety než dnes.

7 trendů v online marketingu

1. Dělejte věci postupně

Nezkoušejte být od začátku na všech frontách. Udělejte si na svých stránkách nejdříve SEO optimalizaci a UX tak, aby zákazníky neodrazoval samotný web. Připravte si mobile friendly web. Následně se soustřeďte na AdWords nebo Facebook reklamu. Poté na display reklamu. Dělejte věci krok za krokem, postupně zlepšujte každý jeden článek celého řetězce.

2. Komunikujte podle publika, ke kterému mluvíte

Každé publikum, ke kterému promlouváte, vnímá informace jinak. Rozdělte si zákazníky do 4 základních nákupních fází:

SEE – fáze, ve které oslovujeme nejšíře zasažitelné publikum. Lidé v této fázi Vaši značku, produkt nebo službu ještě vůbec neznají.

THINK – v této fázi publikum Vaši značku, produkt nebo službu zná, srovnává ji s konkurencí a přemýšlí nad možnostmi.

DO – fáze, ve které chce kvalifikované publikum v daném momentu vykonat konverzi, například nakoupit.

CARE – fáze, ve které oslovíte existujícího zákazníka.

3. Zaujměte

Dělejte netradiční a „neokoukané“ věci. Výborným příkladem jsou animace na webech nebo v aplikacích. Návštěvníky při scrolování obsahu často upoutá něco zajímavého, musíte v nich vzbudit pozornost, zvědavost a chuť prokliknout se na Vaši stránku.

4. Bezpečnost e-shopů a webových stránek

Množství e-shopů zapomíná na bezpečnost svých obchodů. V dnešní době stoupá počet kybernetických útoků a je důležité ochránit Vaše data před útočníky. Z výzkumů vyplývá, že až 75 % webů vytvořených na WordPressu je infikovaných. Průběžně si své weby aktualizujte, monitorujte a skenujte, abyste nebyli nemile překvapeni.

Jednou z možností, jak ochránit svá data i data zákazníků, je SSL certifikát.

5. Rychlost načtení stránek

Lidé jsou při načítání stránek čím dál netrpělivější. Z posledních výzkumů vyplývá, že jen o 1 vteřinu rychlejší načtení webu způsobí v průměru až o 27 % více konverzí. Zákazník je 2 kliky od Vaší konkurence, a když bude čekat na načtení Vašich stránek, může ztratit trpělivost. Vytvoříte špatný dojem a už se na Vaše stránky nevrátí. Pravidelně testujte rychlost svého webu například pomocí webpagetest.org. Soustřeďte se na testování v síti s pokrytím 3G a srovnávejte se s konkurencí. A proč 3G? Ne všude je bezproblémové pokrytí 4G nebo LTE.

6. Patičky jsou zbytečné

Z experimentů Volis International vyplývá, že dlouhé patičky jsou zvlášť v mobilech zbytečné. Velmi efektivní je vložit do patičky plovoucí call-to-action prvky s možností zavolat Vám nebo napsat e-mail. Důležité je však všechno testovat.

7. Experimentujte

Všechny změny testujte, abyste věděli, zda mají pozitivní dopad, nebo byly zbytečné. Vždy je důležité testovat barvu tlačítek, jejich umístění a obsah.

Význam videí v online marketingu

Např. na Slovensku se na Youtube za 1 měsíc podíváme na 6 milionů videí. Bez videí není šance na úspěšné budování značky. Velmi úspěšná jsou videa v e-mailech, takto koncipované e-maily mají i o 200–300 % vyšší míru prokliku.

Jana Kutliková, Zoot.sk – Budování identity fashion e-shopu

Budování identity e-shopu je dlouhotrvající proces. V první řadě je potřeba na zákazníka působit konzistentně. V online i offline. Máte na svém webu nějaké rozpoznatelné prvky, aby zákazník okamžitě věděl, že se jedná o Váš e-shop, Vaši značku?

Až 92 % zákazníků více věří referencím od svých příbuzných a kamarádů než reklamě. Využíváte reference od zákazníků, kteří nakoupili a byli spokojeni? Děláte aktivně něco pro sběr referencí? Děláte věci tak, aby zákazníci měli chuť sami šířit pozitivní zprávy o Vaší značce?

Vytvořte si své unikátní prodejní argumenty, proč by zákazník měl nakoupit právě u Vás. Nabízíte něco unikátní nebo zapadnete v záplavě jiných obchodů? Zoot přišel s propojením online a offline světa a zavedl své výdejny radosti. Tam má zákazník možnost si produkt vyzkoušet, a když jej nechce, jednoduše jej vrátí. To všechno bez zaplacení předem.

Ve fashion si chce každý zboží ohmatat, cítit jeho jemnost a vidět se v něm. Při nákupu přes internet tuto možnost nemáme. Je proto důležité poskytnout zákazníkovi co nejvíce podrobných informací, abychom minimalizovali riziko vrácení. Jsou to nejen informace o materiálovém složení, ale i detailní fotky a případně video. Čím více detailů, tím více se přiblížíme nákupu offline.

Jak Zoot doporučuje budovat úspěšný fashion e-shop?

  1. Buďte konzistentní – fonty, typografie a komunikace brandu by vždy mely být konzistentní, aby zákazník okamžitě věděl, o který e-shop se jedná.
  2. Vzbuzujte touhu – soutěže v komunitě, look kampaně a kvalitní texty.
  3. Budujte si důvěru – produkty musí dorazit k zákazníkovi tak, jak jste slíbili, a v čase, kterým se prezentujete. Kromě kvality musí mít např. stejnou barvu jako na webu – minimalizuje se tím vrácení zboží.
  4. Pracujte se strachem – využijte slevy typu jenom Vy a pouze teď. Ale opatrně! Vzbuďte v lidech přirozený strach z vyprodání zboží, zvýšíte tím jejich zájem a konverzní poměr.
  5. Překvapte zákazníky – přibalte jim do balíku něco navíc, zavolejte jim jen tak. Mluvte s nimi, zeptejte se jich, jak se mají, projevte o ně zájem.

Nebojte se ukázat svou tvář. Buďte tváří značky, ukažte, že za e-shopem stojí reální lidé. Budujte kolem sebe příběh a sdílejte jej se zákazníky, například v e-mailech.

Michal Král, Pricemania Academy – Jak se odlišit v záplavě e-shopů

1. Vyberte si ten správný trh

Všechno si podrobně analyzujte a vyberte si nejvhodnější trh. Využijte nástroje na vyhledávání trendů – Google Trends. Na zjištění objemu vyhledávání skvěle poslouží Google AdWords. Ze získaných údajů se dají vypočíst náklady na vstup na daný trh, náročnost investic do AdWords a přibližná cena za přivedení zákazníků na web.

2. Nešetřete na e-shop řešení

Zní to jako klišé, ale dobrý výběr poskytovatele e-shopu je klíčový. Nechcete přece pracovat na e-shopu rok a poté se firma 1+0 rozpadne a Vám nezůstane nic. Zvolte si zodpovědného partnera, např. byznysweb.cz. 🙂

3. Komunikujte konkurenční výhody

Zákazník si v záplavě e-shopů musí nějak vybrat. Pokud máte stejný produkt a podobnou cenu, podle čeho si má vybrat? Musíte jasně a všude komunikovat své konkurenční výhody.

4. Zaujměte zákazníky svým zákaznickým servisem

Když produkt nevyrábíte, máte stále možnost ohromit zákazníky servisem, který jim poskytujete. Neklaďte jim překážky v tom, jak s Vámi komunikovat. Zobrazte jasně telefonní číslo a e-mail. Integrujte online chat, aby Vás v případě nejasností mohli okamžitě kontaktovat. Rychlá komunikace je v dnešní době nevyhnutelností. Nabídněte jim široký výběr platebních metod.

5. Investujte do vzdělávání

Vzdělávejte se, abyste zákazníkům poskytovali neustále kvalitnější služby. Když se budete profesně posouvat Vy, budete posouvat i svůj e-shop. Přečtěte si 13 nejčastějších chyb e-shopů z blogu Pricemania Academy.

Podívejte se na celou přednášku Michale Krále.

Jak tedy získat co nejvíce nových a spokojených zákazníků v roce 2017?

Základem úspěchu je, abyste poznali a prezentovali své konkurenční výhody a mysleli především na samotné zákazníky.

Dva jednoduché principy, se kterými se musí každý e-shopař popasovat po svém.

Držím Vám palce, přátelé 🙂

avatar
Autor: Michal Števula CEO a zakladatel značky STEVULA – moderní dámské a pánské business košile, non iron a slim fit košile ze 100% bavlny. Kvalitní košile jako šité na míru pro slovenské a české zákazníky, prodává v e-shopu od roku 2016.