Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

BIANO.cz – skvělý prodejní kanál pro prodejce nábytku a dekorací

Česká investiční skupina Miton zastřešuje kromě Slevomatu, Heureky, Glami nebo Bonami i další úspěšný projekt Biano. Jaký je jeho význam a přínos pro e-shopaře na českém i zahraničním trhu, se dozvíte v rozhovoru s jeho šéfem, Honzou Davídkem.

 

1. Jane, o Biano se toho napsalo již mnoho. Snad nejvýstižnější je vaše charakteristika: „Chceme být místem, které se lidem vybaví, když se řekne bydlení.“ Zdá se, že to se vám povedlo, spolupracujete se značkami jako Ikea, Sconto, Siko, Möbelix. Co ale znamená Biano pro samotné e-shopaře, kteří nabízejí související produkty a doplňky?

Honza Davídek, konateľ BIANO.sk

Honza Davídek, jednatel BIANO.cz

Určitě stále platí, že chceme být místo, které se lidem vybaví jako první, když se řekne bydlení. Během roku 2017 jsme se intenzivně věnovali kvalitě obsahu a Biano pro nás dneska znamená Chytrý nákup nábytku a dekorací, což je i náš hlavní claim. A takto chceme, aby nás brali i naši partneři – majitelé e-shopů – jako platformu, kde si uživatelé snadno, rychle a bez starostí vyberou nábytek a dekorace a naši partneři díky tomu mají od nás zajímavý byznys.  

 

2. Jak probíhá napojení e-shopu na Biano? Stačí Heureka XML feed, případně s jakými dalšími feedy je Biano kompatibilní? Jaký je další krok a poplatky?

Biano dneska umí pracovat s víc než 20 typy feedů, v ČR nejrozšířenější jsou Heureka, Zboží a Google Merchant, pak umíme spoustu dalších, ty se ale používají převážně v zahraničí. Feed aktualizujeme 4x denně, pro e-shopy, kde je hodně transakcí, umíme feed zpracovávat častěji, stejně tak si poradíme s dostupnostním feedem a podle něj (mimo jiného) ukazujeme skladovost produktů. Biano funguje na principu PPC, základní cena za klik je 1,5 Kč (na Slovensku 0,06 EUR) a shopy mohou bidovat na kategorie i jednotlivé produkty. Biano pak umí pomáhat s optimalizací výkonu, aby byly výsledky pro naše partnery zajímavé.

 

BIANO.sk - ďalší efektívny predajný kanál pre váš e-shop

BIANO.cz – další efektivní prodejní kanál pro váš e-shop

3. Biano se perfektně chytlo na slovenském, českém, rumunském, ale i holandském trhu. Když byste měl srovnat nároky a chování zákazníků v jednotlivých zemích, jsou nějaká specifika, která vám ukázala, že něco musíte dělat jinak?

Nároky zákazníků v Česku a na Slovensku jsou podobné, zákazníci jsou nároční a jsou zvyklí na vysokou úroveň služeb. Hodně řeší skladovost produktů, na drobnější věci nejsou ochotní čekat a kupují v obchodech, kde je zboží skladem.  V Holandsku jsou zákazníci zvyklí na vyšší standard a kupují obecně dražší produkty. V Rumunsku se zatím rozkoukáváme, takže nemůžu hodnotit. :).

 

4. Zaujala mě informace, že Biano je i skvělým reklamním kanálem pro designéry a návrháře, v článku jste uvedl, že je to zdarma. Je to tak i dnes?

Designéři stále na Bianu mají své místo a registrace jsou stále zdarma. Poté nám stačí zaslat fotky realizací, které náš content tým roztřídí a schválí. Větší důraz ale nyní klademe na produkty a jejich prodej. Do budoucna určite budeme s designéry pracovat více a propojovat je na úrovni platformy s eshopy a produkty, to může být velmi zajímavé pro uživatele.

 

5. V Biano si dáváte záležet na tvorbě hodnotného obsahu. Kdo pro vás píše články do magazínu?

Máme interní content tým, který se stará o obsah webu po všech stránkách – od třídění produktů, plnění filtrů a vlastností až po psaní článků pro náš magazín a další obsahové weby, které máme. V ČR a SR máme přes 500.000 fanoušků v našich Facebookových skupinách, takže si přes reakce našich uživatelů ověřujeme co se jim líbí, co je zajímá a o tom pak píšeme.  

 

6. Jedním z vašich plánů na rok 2017 bylo kromě expanze do dalších zemí Evropy 6 miliónů návštěv v prosinci 2017. Nepochybně tohoto čísla dosáhnete. 🙂 Jaké jsou vaše další plány na rok 2018?

Letos se nám povedlo expandovat do Holandska a Rumunska, hezky rostou čísla v SR i ČR. Pro příští rok máme v plánu nárůst návštěvnosti a hlavně objemu transakcí ve stávajících zemích, abychom byli zajímavý partner pro eshopy. V plánu máme spustit 4 další země, máme už vybrané konkrétní, ale to bych zatím nechtěl prozrazovat.

 

Pokud i vy prodáváte na svém e-shopu nábytek nebo produkty související s bydlením a zařízením interiérů, exteriérů a designové doplňky, registrujte svůj e-shop na Biano.czJe jedno, zda váš internetový obchod patří mezi menší nebo větší weby, efekt v podobě zvýšení návštěvnosti a počtu objednávek pocítíte v obou případech.

Inspirativní je například příběh e-shopu, který se zaregistroval v únoru, v průběhu března zaznamenal první objednávky a do konce září minulého roku mu Biano přineslo obrat 20 milionů Kč.

Zajímá vás, jak funguje Biano e-shopařům, kteří vybudovali svůj internetový obchod na ByznysWebu, a kolik zákazníků jim reálně přináší? V dalším článku vyzpovídáme i Veroniku Filipin z waterfall-products.cz, která Biano již téměř rok využívá.

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)