Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

SEO trendy na rok 2018

SEO trendy na rok 2018

Zajímá vás, jaké budou SEO trendy v roce 2018?

I nás :), a proto jsme se zeptali slovenských a českých profíků, na co všechno byste se letos měli v rámci SEO zaměřit.

Chcete přece i tento rok vytěžit ze svého podnikání na internetu maximum, že?

Jaké jsou SEO trendy na rok 2018?

Peter Svatoň, Project Manager Visibility.sk

Peter Svatoň, Project Manager Visibility.sk

1. Jak v roce 2018 optimalizovat web/e-shop, aby se umístil na prvních místech ve výsledcích vyhledávání?

Aj pre rok 2018 môžeme očakávať nové návody a odporúčania, ako robiť SEO čo najefektívnejšie. Pôjde však len o malé zmeny technických vychytávok a štandardov, ale základné pravidlá SEO ostávajú rovnaké.

Základné rady a odporúčania, ako robiť SEO:

➣ Vytvorte jednoduchú a logickú štruktúru URL adries.

➣ Pre každú stránku použite unikátne a presné titulky, H1 nadpisy a metapopisky.

➣ Tvorte kvalitný obsah.

➣ Web by mal byť optimalizovaný pre zobrazenie na mobilných zariadeniach. Rozhoduje aj rýchlosť načítania webu.

➣ Zároveň sa v roku 2018 budú pri optimalizácii pre vyhľadávače častejšie spomínať výrazy ako: vyhľadávanie vizuálneho obsahu, hlasové vyhľadávanie a umelá inteligencia (Google RankBrain).

 

2. Na co by se v rámci SEO měli zaměřit podnikatelé, kteří provozují menší a střední e-shopy?

V prvom rade by mali vytvoriť kvalitnú analýzu kľúčových slov, ktorá im pomôže pri správnom nastavení štruktúry stránok a nastavení SEO parametrov.  Analýzu ďalej využijú na zistenie trhového potenciálu a pri tvorbe kvalitného obsahu na web.

 

3. Které SEO faktory jsou podle vás nejdůležitější?

Google má obrovskú databázu informácií o weboch, ktorú získava prechádzaním internetu svojimi robotmi. Webstránky následne zoraďuje podľa relevancie na rôzne vyhľadávacie dopyty podľa veľmi zložitého algoritmu s viac ako 200 faktormi

Za najdôležitejšie považujeme:

  1. Kvalita a množstvo spätných odkazov vedúcich na celú doménu a jednotlivé stránky.
  2. Relevancia a kvalita obsahu na konkrétnej stránke webu vzhľadom k vyhľadávanej kľúčovej fráze.
  3. Technická a UX kvalita konkrétnej stránky webu vzhľadom k očakávaniam hľadajúceho.
  4. Dáta o návštevnosti a správaní používateľov stránky.
  5. Kvalita a počet odkazov webstránky na sociálnych sieťach.

 

Petr Hlaváč, SEO špecialista z eVisions

Petr Hlaváč, SEO špecialista z eVisions, Twitter: @petr_hlavac

1. Jak v roce 2018 optimalizovat web/e-shop, aby se umístil na prvních místech ve výsledcích vyhledávání?

Stále platí, že jedním z nejdůležitějších faktorů je odkazová síla webu. Získávání zpětných odkazů, je tak stále alfou a omegou pro posilování hodnoty webu, která se projevuje ve větší visibilitě ve výsledcích vyhledávání a ve vývoji pozic.

Google hodlá v roce 2018 změnit svůj primární index a spustit tzv. mobile first search index. Každý majitel e-shopu by se měl podívat, zda vyhledávačům ukazuje stejný obsah, jak pro desktopovou, tak pro mobilní verzi.

Obsah je stále králem a bez kvalitního obsahu není dobrých výsledků ve výsledcích vyhledávání. Zaměřte se na analýzu obsahu svých konkurentů a dělejte ji pravidelně.

Zaměřte se také na rychlost webu. Za jak dlouho by se váš web měl ideálně načíst? Podle studie společnosti Google z tohoto roku riskujete, že vám třetina návštěvníků z webu odejde, pokud se nenačte do 3 s.

 

2. Na co by se v rámci SEO měli zaměřit podnikatelé, kteří provozují menší a střední e-shopy?

Pro malé a střední podnikatele může být v některých segmentech v podstatě nemožné se dostat do TOP 10 pro některé produkty. Typickým příkladem je elektronika, kde je konkurence obrovská. Kdybych byl takovým podnikatelem, zaměřil bych se na:

  • Správně optimalizovaný, rychlý, dobře strukturovaný web, který bude mobile friendly.
  • Optimalizovat na konkurenční klíčová slova a long tail.
  • Kvalitní obsah. Zaměřte se na to, kde je váš potencionální zákazník, ještě před tím, než vstoupí na váš web. Zmapujte jeho cestu a vytvořte pro něj unikátní obsah, který bude pokrývat všechny fáze v rámci jeho nákupního procesu.
  • Zaměřte se na lokální SEO. Krom jiného nezapomeňte, aby vaše firma měla zápis v Google My Business a Firmy.cz.

 

3. Které SEO faktory jsou podle vás nejdůležitější?

Získávání zpětných odkazů je nadále nejdůležitějším SEO faktorem.

Samozřejmě stále platí, že pokud nemáte správně optimalizované základní on-page faktory, které vychází z analýzy klíčových slov, tak můžete výrazně ztrácet a nedosahovat tak maximálních možných výsledků.

Rychlost webu.

 

Jaké další trendy budou letos pro tvorbu SEO strategie určující?

Svůj pohled doplnil i Vlastimil Kopytov:

Vlastimil Kopytov

Vlastimil Kopytov, SEO specialista a ředitel MEDIAUNIT

  • Optimalizace webu s ohledem na CTR organických výsledků

Vzhledem k tomu, že stránka výsledků vyhledávání (SERP) obsahuje čím dál tím více doplňujících prvků (např. Knowledge Graph), může uživatel v některých případech nalézt odpověď na svůj dotaz bez toho, aby některý z webů skutečně navštívil. Jeho optimalizace by proto měla počítat i s průnikem do těchto SERP doplňujících prvků.

  • Rostoucí význam srovnávačů zboží

Loňský rok se nesl ve znamení změny vyhledávacích algoritmů ve prospěch srovnávačů zboží a dalších webů, které uživatelům nabízí maximální výběr produktů, ať již v podobě zboží či služeb. Specializované, úzce zaměřené weby, zaznamenaly ve výsledcích vyhledávání obecně pokles.

  • Více videa ve výsledcích vyhledávání

V minulém roce došlo k poměrně výraznému zvýšení objemu video obsahu v SERP. Nárůst významu video obsahu lze očekávat i v roce letošním.“

 

Jak tedy vybudovat úspěšný e-shop nebo web stránku i v roce 2018?

Základem je web optimalizovaný pro mobilní zařízení, který se načte do 3 vteřin.

Kromě toho:

Držíme vám palce a ať se vašemu podnikání na internetu daří tak, jak si přejete.

Věříme, že k splnění vašeho snu přispěje i přehled PPC novinek a tipů na rok 2018 od PPC specialistů, které vám představíme v dalším článku. 🙂

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)