SEO trendy na rok 2018
Zajímá vás, jaké budou SEO trendy v roce 2018?
I nás :), a proto jsme se zeptali slovenských a českých profíků, na co všechno byste se letos měli v rámci SEO zaměřit.
Chcete přece i tento rok vytěžit ze svého podnikání na internetu maximum, že?
Jaké jsou SEO trendy na rok 2018?
1. Jak v roce 2018 optimalizovat web/e-shop, aby se umístil na prvních místech ve výsledcích vyhledávání?
Aj pre rok 2018 môžeme očakávať nové návody a odporúčania, ako robiť SEO čo najefektívnejšie. Pôjde však len o malé zmeny technických vychytávok a štandardov, ale základné pravidlá SEO ostávajú rovnaké.
Základné rady a odporúčania, ako robiť SEO:
➣ Vytvorte jednoduchú a logickú štruktúru URL adries.
➣ Pre každú stránku použite unikátne a presné titulky, H1 nadpisy a metapopisky.
➣ Tvorte kvalitný obsah.
➣ Web by mal byť optimalizovaný pre zobrazenie na mobilných zariadeniach. Rozhoduje aj rýchlosť načítania webu.
➣ Zároveň sa v roku 2018 budú pri optimalizácii pre vyhľadávače častejšie spomínať výrazy ako: vyhľadávanie vizuálneho obsahu, hlasové vyhľadávanie a umelá inteligencia (Google RankBrain).
2. Na co by se v rámci SEO měli zaměřit podnikatelé, kteří provozují menší a střední e-shopy?
V prvom rade by mali vytvoriť kvalitnú analýzu kľúčových slov, ktorá im pomôže pri správnom nastavení štruktúry stránok a nastavení SEO parametrov. Analýzu ďalej využijú na zistenie trhového potenciálu a pri tvorbe kvalitného obsahu na web.
3. Které SEO faktory jsou podle vás nejdůležitější?
Google má obrovskú databázu informácií o weboch, ktorú získava prechádzaním internetu svojimi robotmi. Webstránky následne zoraďuje podľa relevancie na rôzne vyhľadávacie dopyty podľa veľmi zložitého algoritmu s viac ako 200 faktormi
Za najdôležitejšie považujeme:
- Kvalita a množstvo spätných odkazov vedúcich na celú doménu a jednotlivé stránky.
- Relevancia a kvalita obsahu na konkrétnej stránke webu vzhľadom k vyhľadávanej kľúčovej fráze.
- Technická a UX kvalita konkrétnej stránky webu vzhľadom k očakávaniam hľadajúceho.
- Dáta o návštevnosti a správaní používateľov stránky.
- Kvalita a počet odkazov webstránky na sociálnych sieťach.
1. Jak v roce 2018 optimalizovat web/e-shop, aby se umístil na prvních místech ve výsledcích vyhledávání?
Stále platí, že jedním z nejdůležitějších faktorů je odkazová síla webu. Získávání zpětných odkazů, je tak stále alfou a omegou pro posilování hodnoty webu, která se projevuje ve větší visibilitě ve výsledcích vyhledávání a ve vývoji pozic.
Google hodlá v roce 2018 změnit svůj primární index a spustit tzv. mobile first search index. Každý majitel e-shopu by se měl podívat, zda vyhledávačům ukazuje stejný obsah, jak pro desktopovou, tak pro mobilní verzi.
Obsah je stále králem a bez kvalitního obsahu není dobrých výsledků ve výsledcích vyhledávání. Zaměřte se na analýzu obsahu svých konkurentů a dělejte ji pravidelně.
Zaměřte se také na rychlost webu. Za jak dlouho by se váš web měl ideálně načíst? Podle studie společnosti Google z tohoto roku riskujete, že vám třetina návštěvníků z webu odejde, pokud se nenačte do 3 s.
2. Na co by se v rámci SEO měli zaměřit podnikatelé, kteří provozují menší a střední e-shopy?
Pro malé a střední podnikatele může být v některých segmentech v podstatě nemožné se dostat do TOP 10 pro některé produkty. Typickým příkladem je elektronika, kde je konkurence obrovská. Kdybych byl takovým podnikatelem, zaměřil bych se na:
- Správně optimalizovaný, rychlý, dobře strukturovaný web, který bude mobile friendly.
- Optimalizovat na konkurenční klíčová slova a long tail.
- Kvalitní obsah. Zaměřte se na to, kde je váš potencionální zákazník, ještě před tím, než vstoupí na váš web. Zmapujte jeho cestu a vytvořte pro něj unikátní obsah, který bude pokrývat všechny fáze v rámci jeho nákupního procesu.
- Zaměřte se na lokální SEO. Krom jiného nezapomeňte, aby vaše firma měla zápis v Google My Business a Firmy.cz.
3. Které SEO faktory jsou podle vás nejdůležitější?
Získávání zpětných odkazů je nadále nejdůležitějším SEO faktorem.
Samozřejmě stále platí, že pokud nemáte správně optimalizované základní on-page faktory, které vychází z analýzy klíčových slov, tak můžete výrazně ztrácet a nedosahovat tak maximálních možných výsledků.
Rychlost webu.
Jaké další trendy budou letos pro tvorbu SEO strategie určující?
Svůj pohled doplnil i Vlastimil Kopytov:
- „Optimalizace webu s ohledem na CTR organických výsledků
Vzhledem k tomu, že stránka výsledků vyhledávání (SERP) obsahuje čím dál tím více doplňujících prvků (např. Knowledge Graph), může uživatel v některých případech nalézt odpověď na svůj dotaz bez toho, aby některý z webů skutečně navštívil. Jeho optimalizace by proto měla počítat i s průnikem do těchto SERP doplňujících prvků.
- Rostoucí význam srovnávačů zboží
Loňský rok se nesl ve znamení změny vyhledávacích algoritmů ve prospěch srovnávačů zboží a dalších webů, které uživatelům nabízí maximální výběr produktů, ať již v podobě zboží či služeb. Specializované, úzce zaměřené weby, zaznamenaly ve výsledcích vyhledávání obecně pokles.
- Více videa ve výsledcích vyhledávání
V minulém roce došlo k poměrně výraznému zvýšení objemu video obsahu v SERP. Nárůst významu video obsahu lze očekávat i v roce letošním.“
Jak tedy vybudovat úspěšný e-shop nebo web stránku i v roce 2018?
Základem je web optimalizovaný pro mobilní zařízení, který se načte do 3 vteřin.
Kromě toho:
- si připravte kvalitní analýzu klíčových slov (doporučujeme přečíst návod Jak najít ta správná klíčová slova pro e-shop a web stránku),
- tvořte kvalitní a relevantní obsah,
- respektujte nejdůležitější SEO faktory (např. získávání kvalitních zpětných odkazů, on-page SEO, rychlost webu…),
- se zaměřte na lokální SEO
- a optimalizujte každou podstránku zvlášť (jak na to, se dočtete i v návodech Význam title pro SEO a Unikátní H1 nadpis na webu).
Držíme vám palce a ať se vašemu podnikání na internetu daří tak, jak si přejete.
Věříme, že k splnění vašeho snu přispěje i přehled PPC novinek a tipů na rok 2018 od PPC specialistů, které vám představíme v dalším článku. 🙂