Změna struktury URL ve FLOXu
Jak jste možná zaregistrovali, po avizované změně struktury URL adres v redakčním systému FLOX se ve Facebookové skupině SEOloger strhla vlna nesouhlasu.
Česká e-commerce komunita nedoporučila náš původní záměr – změnu URL adres u všech klientů BiznisWebu/ByznysWebu.
Proto jsme využili nabízenou konzultaci od Pavla Ungra a i na základě doporučení od dalších odborníků e-commerce scény jsme se rozhodli změnu zrealizovat jen:
- u nově vytvořených webů a e-shopů,
- resp. aktivovat novou strukturu URL adres na požádání i již existujícím e-shopům a webovým stránkám.
Proč jsme se rozhodli pro novou strukturu URL adres?
Na základě podnětů od SEO odborníků, jejichž služby naši klienti využívají, a rovněž po doporučeních na SEO školení pro naše klienty od Visibility jsme dospěli k názoru, že změna struktury URL adres v našem CMS FLOX je ideálním řešením.
Připravili jsme proto návrh nových URL adres.
Na základě doporučení SEO komunity jsme novou strukturu URL adres zavedli jen pro nově vytvářené weby.
Možnost aktivovat novou strukturu URL adres pro existující e-shopy a webové stránky nabízíme i klientům, kteří na ni v minulosti apelovali.
Stačí nás kontaktovat a následně postupovat podle připraveného návodu.
Děkujeme za pochopení,
ByznysWeb tým
PODĚKOVÁNÍ:
Tímto opětovně děkujeme všem účastníkům diskuse v SEOloger skupině za komentáře, Pavlovi Ungrovi za telefonickou konzultaci, Visibility a Marcelovi Machovičovi z Visibility za konzultace při návrhu struktury URL adres.
Původní, momentálně již neaktuální text:
Jak jistě víte, všechna vylepšení a inovace ve FLOXu děláme s jediným cílem – co nejvíce zefektivnit a usnadnit vaše podnikání na internetu.
Proto jsme pro vás připravili sémanticky správnější a pro SEO korektnější URL adresy.
Celý proces jsme pro vás sepsali do návodu.
Zatím nemusíte dělat nic, k finální změně URL adres ve FLOXu dojde až v pondělí – 23. dubna 2018.
Po tomto datu bude potřeba zrealizovat následující změny.
Jak se změní URL ve vašem webu?
V URL adrese jednotlivých produktů a odpovědí ve FAQ přibude klíčové slovo – návod.
Proč nová struktura URL adres?
1. Sémantika – umožňuje robotům lépe porozumět kódu a obsahu na webu. Proto by URL adresa měla obsahovat klíčové slovo.
2. Lepší SEO – z hlediska SEO je struktura nových URL adres nevyhnutelná. Čím korektnější URL, tím lepší SEO.
3. Noví zákazníci – kombinací výše uvedených prvkůmáte šanci získat nové zákazníkysvého e-shopu. resp. nové návštěvníkywebové stránky/blogu.
Nejčastější otázky
V připraveném návodu najdete i odpovědi na nejčastější otázky:
Kdy zrealizujeme změnu URL adres na nové?
Kde všude se automaticky zaktualizují nové URL adresy?
Jakým způsobem funguje přesměrování 301, prostřednictvím kterého celou změnu zrealizujeme?
Co budete muset po změně URL adres dne 23. 4. 2018 udělat vy?
Existuje možnost, že si současnou URL adresu můžete ponechat?
V souvislosti s avizovanou změnou URL adres doporučujeme zkontrolovat, zda máte aktivní sitemapu v Search Console.
Pokud ne, aktivujte si ji, abyste následně mohli monitorovat změny.