Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Jak vytvořit konkurenceschopný e-shop se zbožím na skladě a rozpočtem do 130 000 Kč?

jak vytvořit konkurenceschopný e-shop, tipy od e-shopařů z ByznysWebu

Jak vytvořit výdělečný e-shop s rozpočtem do 130 000 korun? Spolu s bratrem Andrejem (na fotce vlevo) jsme pro vás sepsali všechno, co budete potřebovat.

Jsme malý e-shop, který bez velkých nákladů vybudoval značku Originální hračky. Nejsme velkou zaběhnutou firmou, která expanduje na zahraniční trhy, ale právě proto se námi můžete inspirovat. V době psaní tohoto článku máme na srovnávači Heureka.sk 856 recenzí s průměrným hodnocením 98 % a se zlatým certifikátem Ověřeno zákazníky. Více než 80 % našich tržeb ale tvoří nákupy z organického vyhledávání, což znamená, že za reklamu platíme minimum. Na Google.sk máme 140 klíčových slov do třetího místa. Jsou to slova, která jsou vyhledávána minimálně 50krát za měsíc. Z toho je více než polovina na prvním místě.

Na začátku zapomeňte na to, že vytvoříte e-shop a začnete hned prodávat. Připravte se na to, že první měsíce nebudete vydělávat. To je jednoduše fakt. Všechno, co se vám podaří vydělat, i tak rovnou investujete do zlepšení svých služeb, abyste alespoň částečně doběhli konkurenci.

První nákupy přijdou po pár dnech, možná týdnech od spuštění obchodu. Další nákupy z organického vyhledávání (např. Google) po týdnech až měsících. S tím jednoduše musíte počítat a dát tomu čas. Už při tvorbě e-shopu je potřeba zaměřit se na SEO (optimalizaci pro vyhledávače).

Mnohdy vám odborníci neřeknou, kolik vás bude stát e-shop, protože je to velmi individuální a záleží to na spoustě faktorů. Příklad níže je náš návrh, jak bychom rozdělili 130 000 Kč, pokud bychom vytvářeli nový e-shop. Vlastně je to dost aktuální návrh, jelikož loni jsme vytvořili druhý e-shop jutro.sk na základě podobné kalkulace.

 

Kalkulace tvorby konkurenceschopného e-shopu

Cena

Premium CMS systém od Byznyswebu se všemi potřebnými doplňky 23880 Kč bez DPH/rok
Nákup zboží, které budete mít na začátku na skladě 25 623 Kč s DPH
SEO nástroj Collabim 4 100 Kč s DPH/rok
Napojení na dodavatele (import produktů a dostupnosti přes XML feed) 12 300 Kč s DPH
Obalový materiál – krabice, stretch fólie, bublinkové fólie, pásky 12 812 Kč s DPH/rok
Tvorba loga a jednoduchý návrh designu 4 868 Kč s DPH
Reklama – začátek: (Heureka, Google, Facebook) 7 687 Kč s DPH
Livechatoo 1 794 Kč s DPH/rok
Kniha E-SHOP OD NÁPADU PO ÚSPĚCH (Martin Krupa) 513 Kč s DPH
Další náklady (účetní + finance na účtu pro další nákupy a platby …) 34 079 Kč s DPH/rok

pozn.: ceny jsou orientační po přepočtu z €

Všechny tyto náklady se samozřejmě dají udělat v jiných hodnotách. Někdo upřednostní více, resp. méně peněz například do nákupu zboží, reklamy, designu nebo specialisty. My si osobně myslíme, že na začátku tvorby e-shopu specialistu nepotřebujete. Ve všem je dobré se osobně oťukat a v případě, že některé věci vám dělají větší problém, pak si najmout specialistu, který to udělá za vás. Pokud vás napadá ještě něco jiného, stačí to doplnit a snížit například hodnotu zboží na skladě. Technické vybavení jako PC a tiskárna mají téměř všichni doma, proto jsme je do výpočtu neuváděli.

 

V případě, že po pár dnech, resp. týdnech začnete prodávat, tak jste pro začátek vyhráli. Stačí v tom pokračovat a stále se vzdělávat a zkoušet nové věci. Není potřeba nevyhnutelně chodit na konference, které stojí tisíce korun a váš čas. Sledujte konkurenci, velké e-shopy a inspirujte se věcmi, které fungují. Samozřejmě tím nemyslíme kopírovat texty a obrázky, ale například prodejní akce, rozložení webu, barvy (upravit odstíny, ať jsou jiné atd.). Spoustu informací si dokážete najít na internetu úplně zdarma. Sledujte blogy různých renomovaných marketérů a hodně se dozvíte.

 

Zde jsou zdroje, odkud čerpáme informace my:

https://www.byznysweb.cz/faq (CZ)

https://www.collabim.cz/ (CZ)

https://www.ui42.sk/ (SK)

https://visibility.sk/ (SK)

https://moz.com/ (AJ)

Nakonec nabízíme 6 rad, kterými bychom se řídili při tvorbě e-shopu v roce 2019:

jak vytvořit prosperující a konkurenceschopný e-shop v roce 2019

Jak vytvořit výdělečný e-shop v roce 2019? Inspirujte se našimi tipy

1. Dobrý e-shop systém a dodavatel zboží

Nejdůležitější věcí pro vás je výběr dobrého e-shop systému a hlavního dodavatele zboží. Všechny další věci si už dokážete udělat sami, případně je časem změnit podle vlastního uvážení, bez velkých finančních ztrát

 2. Nízké ceny neznamenají více prodejů

Nenastavujte ceny svých produktů příliš nízké. Při objednávkách je potřeba počítat s tím, že budete mít reklamace, chyby při odesílání a vše budete muset opravovat na své náklady a samozřejmě, s úsměvem na tváři. Případně si někdo nepřevezme dobírku a poštovné si budete muset i tak zaplatit. Na začátku o vás nebude nikdo nic vědět, tedy i kdybyste jen zkusili, že budete prodávat velmi levně, spoustu toho neprodáte.

3. Být vidět

Je potřeba být vidět: snažte se zaregistrovat svůj e-shop na všech možných prodejních kanálech a více se věnujte těm, kde jsou vaši zákazníci a které umíte dobře spravovat. Každý e-shop si dělá reklamu na nějakém místě a alespoň na začátku je dobré být tak řečeno všude, abyste získali přehled. Určitě doporučujeme:

  • srovnávače: Heureka a Zboží,
  • sociální sítě: Facebook, Instagram, Youtube, Pinterest,
  • větší katalogy jako Seznam a Centrum.

 

Každé zboží má svá specifika a svou cílovou skupinu, pro kterou je určen. Některé věci se dobře prezentují na Instagramu, jiné jsou skvělé s videy na Youtube a někde je pro lidi nejdůležitější cena, a proto je potřeba být ve srovnávačích zboží.

4. SEO

Snažte se e-shop postavit na základních SEO principech. Při SEO bychom doporučovali samostudium, jelikož je to podle nás jedna z nejpodstatnějších aktivit na e-shopu a těžko měřitelná práce. Pokud jej dáte spravovat nějakému odborníkovi, tak vám to sice nastaví správně, ale i nadále tomu nebudete rozumět, a časem si jej možná i sami nechtěně pokazíte. Collabim vám velmi usnadní práci v SEO a internetovém marketingu.

5. Název

Název stránky a celkově e-shopu by neměl být příliš dlouhý. My jsme tuto chybu udělali a nyní si to často uvědomujeme. Bohužel, změna a celý rebranding by nás stál spoustu času a peněz. Nakonec, člověk nikdy neví, zda by to bylo lepší. Stačí se podívat na velké e-shopy nebo celosvětové firmy. Jejich názvy jsou většinou tvořené od tří do osmi písmen.

6. Sklad

Ze začátku podnikání je potřeba se skladem a jeho zásobami pracovat velice opatrně. Může se stát, že některé produkty nakoupíte ve větším počtu a přitom se vůbec nebudou prodávat. Jak na webu s hračkami, tak i na webu s nářadím jsme měli očekávání, že se budou nejvíc prodávat úplně jiné produkty, než byla nakonec realita.

 

Může nastat i případ, že vás podnikání po roce nebo dvou omrzí a tento druh práce vás nebude bavit ani živit. Pořád si ale můžete říct, co všechno vám to dalo, a to je pro vás k nezaplacení. Už po roce práce na e-shopu byste měli získat základy v oblastech, jako jsou SEO, PPC kampaně, obchodní právo, účetnictví, zlepšíte si komunikaci, naučíte se zodpovědnosti, dodržování termínů, získáte nové kontakty a možná i novou pracovní nabídku.

Chcete všdět, jako jsme s podnikáním na internetu a e-shopem originalnehracky.sk začínali? Přečtěte si náš příběh.

 

V dalších článcích vám postupně představíme naše recenze na produkty, díky kterým jsme vyrostli a pořád se zlepšujeme.

Recenze na e-shop systém, díky kterému jsme s originalnehracky.sk vyrostli a stále se zlepšujeme

avatar
Autor: Andrej a Michal Bugeľovi Andrej (vľavo) a Michal Bugeľovi provozují e-shopy originalnehracky.sk a jutro.sk. Značku originalnehracky.sk založili v roce 2013 a dnes patří mezi lídry na slovenském trhu.

Diskuse k článku