Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Notifikuj.cz – nástroj zvyšující konverze

jak propojit e-shop vytvořený v ByznysWebu s Notifikuj.czJak vnímáte notifikace v e-shopu? Pokud je hodnotíme z pohledu zákazníků, mohou být pro nás otravné. Když z pohledu samotných e-shopařů, bereme je jako komunikační kanál, který zákazníka motivuje k realizaci objednávky. E-shopové notifikace přes Notifikuj jsou ale jiné. Přirozené, reálné, důvěryhodné a opravdu fungují.

A navíc, pokud jste svůj e-shop vytvořili v ByznysWeb.cz, napojení na Notifikuj je rychlé a jednoduché. Více informací o tom, jak Notifikuj pomáhá zvýšit konverzní poměr a důvěryhodnost e-shopu, se dočtete v rozhovoru s jednatelem, Petrem Panznerem:

 

1. Petře, díky Notifikuj se návštěvníkům e-shopu zobrazují různé notifikace, které je dále motivují k přímému nákupu zobrazením posledních objednávek nebo reálných recenzí e-shopu z Heuréky.  Oceňuji, že hrajete fér a pracujete se skutečnými daty. Jak vznikla myšlenka na vývoj aplikace Notifikuj?

Petr Panzner, Notifikuj.cz

Petr Panzner je hlavním mozkem a jednatelem Notifikuj.cz. Zdroj foto: archiv Notifikuj

Koncem roku 2017 jsem v zahraničí narazil na nástroj, který sliboval zvýšení konverzí o 10 nebo i 20 % a víc. Moc jsem tomu nevěřil, protože vím, jak náročné může být zvýšit konverzní poměr byť jen o pár procent. Zaujalo mne to, a tak jsem zkoumal, o co jde. Přečetl jsem si jejich případové studie a v tu chvíli jsem viděl potenciál takového nástroje pro český trh, který má nejvyšší počet e-shopů na hlavu.

Nechtěl jsem vytvořit jen kopii nějaké aplikace, ale skutečně hodnotnou verzi s lokálními specifiky. Kromě českého jazyka napříč aplikací je to skloňování křestních jmen a měst, která se v notifikacích zobrazují. A pak něco navíc, což je právě zobrazování recenzí z Heuréka.cz a od května nově i ze Zboží.cz. notifikace na novou objednávku v e-shopu

2. Z referencí na webu je evidentní, že díky Notifikuj roste počet konverzí a objednávek e-shopu. Jaké jsou další výhody propojení aplikace s e-shopem?

Hlavní výhodou, kterou e-shop po nasazení aplikace Notifikuj získá, je možnost zobrazit události, které normálně zůstávají návštěvníkům stránek skryté. Lidé od nepaměti touží eliminovat riziko nesprávného rozhodnutí tím, že sledují, co udělali ostatní, a napodobují to. S tímto hluboce zakořeněným sociálním návykem pracuje Notifikuj. Zobrazením například posledních objednávek, recenzí nebo počtu návštěvníků odbouráváme strach z prvního nákupu a také zvyšujeme důvěryhodnost daného e-shopu.

Pokud zmizí emoční překážky během nakupování, právě díky zobrazené notifikaci, má to ve většině případů za následek navýšení konverzního poměru. S tím jsou spojené ukazatele, které potěší nejednoho e-shopaře např. nižší míra okamžitého opuštění stránky, delší čas strávený na stránce a v konečném důsledku i vyšší průměrná hodnota jedné objednávky. Více objednávek a návštěv se projeví v notifikacích a to má zas vliv na nákupy. Schválně si to zkuste, jak by to fungovalo i na vašem webu >

notifikace hodnocení z Heureka.cz v e-shopu

3. Propojení Notifikuj s e-shopem je velmi jednoduché. E-shopařům z ByznysWebu stačí postupovat podle návodu a notifikace začnou fungovat okamžitě, od spuštění kampaně, resp. realizace konkrétního cíle. Je skvělé, že pracujete jen s aktuálními a reálnými daty, proto není možné do aplikace nahrát vlastní nákupní seznamy a tedy ani vytvářet falešné notifikace. Notifikuj je ale prozatím dostupné jen pro české e-shopy, resp. české jazykové verze. Plánujete i slovenskou verzi?

Ano, slovenskou verzi máme v plánu přibližně do tří měsíců, ale i tak už si několik webů ze Slovenska nasadilo Notifikuj a pokračují s námi i třetí měsíc. Samozřejmě čím více takových klientů bude a ozvou se nám, že by chtěli slovenskou verzi, tím spíš mohou ovlivnit její prioritu a pak by mohla být slovenská verze i o něco dřív. Ostatně už několik aktualizací aplikace bylo realizováno právě na základě zpětné vazby klientů.

notifikace o počtu zákazníků online

4. Nabízíte 3 tarify – BASIC, BUSINESS a PROFI, které jsou odstupňovány podle počtu unikátních návštěv za měsíc. Jakou speciální uváděcí slevu nabízíte pro klienty ByznysWebu?

Ano, máme tři verze tarifu a pro e-shopy, které mají větší návštěvnost, připravíme tarif na míru. Pokud s námi chcete spolupracovat dlouhodoběji a získat kredity na dva měsíce zdarma, najdete je v roční verzi tarifů. A protože víme, že nikdo nechce kupovat zajíce v pytli, můžete si vyzkoušet aplikaci v tarifu Profi na 14 dní zdarma a až potom se rozhodnout, se který tarifem budete v placené verzi pokračovat.

Pro klienty ByznysWebu máme speciální slevový kupón na 20% slevu z měsíčních tarifů po dobu 1 roku a 10 % na roční tarif, který mohou uplatnit na objednávky do 7. 7. 2019. Tento kupon jim pošleme, pokud se registrují do 14 dní zdarma přes speciální stránku, kterou najdou ve svém e-mailu nebo v sekci Výhodné nabídky v adminsitraci svého webu.

 

5. Jaké jsou vaše další plány do budoucna?

Plánů do budoucna máme hodně, asi jako každý start-up. Už máme vymyšlené i Notifikuj 2.0 a Notifikuj 3.0. 🙂 Sny a plány jsou jedna věc. Důležitá je ale akce a realizace jednotlivých kroků. Právě teď je naším cílem, aby se aplikace dala ještě lépe, přesněji a detailněji nastavit, a přesto to bylo stále snadné a rychlé.

Přesný plán měsíc po měsíci nemáme, ale náš hlavní cíl je, aby malé a střední e-shopy mohly využívat marketingové nástroje velkých firem a budovaly si skrze aktivitu návštěvníků a vlastních zákazníků důvěryhodnou značku. Chceme tak zas o něco snížit konkurenční výhodu, kterou velké firmy mají díky penězům a značce.

Reálnými daty zas chceme ukázat, že byznys se dá dělat férově, lidsky a ziskově.

 

Zajímavý nápad, co myslíte? Využít náš přirozený instinkt, který nás nutí dělat to, co všichni ostatní.
Od našich českých klientů máme na Notifikuj.cz zatím samé pozitivní ohlasy. Proto se už nemůžeme dočkat slovenské verze. 🙂

 

A jaká je vaše zkušenost s Notifikuj.cz?

Podělte se s námi do komentářů.

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@irisoft.sk :)

Diskuse k článku