Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

POHODO – agregátor e-shopů s nábytkem, bytovým textilem, osvětlením a dekoracemi

„Domov z každé stránky, v pohodě“ … to je motto relativně mladého slovenského srovnávače nábytku, dekorací a doplňků POHODO. O tom, jak vznikl a co nabízí nejen běžným zákazníkům, ale především samotným e-shopařům, kteří provozují slovenskou jazykovou verzi, jsme si povídali s Ľubomírem Jochimem.

 

1. Kdy vzniklo POHODO?

Agregátor e-shopů s nabídkou produktů v oblasti bydlení – Pohodo.sk byl spuštěn v beta verzi v únoru 2019. Od května již běží „naostro“. 

 

2. Kde se vzal ten prvotní impuls, kdy jste si v JAGA GROUP, s.r.o., která na slovenském trhu působí od roku 1993 řekli, že kromě časopisů Môj dom, Záhrada, Urob si sám, ASB nebo Home zkusíte i vlastní srovnávač nábytku a bytových doplňků?

Ľubomír Jochim, projektový manažér a spoluzakladatel Pohodo.sk

Ľubomír Jochim, projektový manažér a spoluzakladatel Pohodo.sk

Projekt Pohodo bych nenazval „srovnávačem“, ten je primárně o srovnání cen daného produktu. V segmentu bydlení nejsou produkty tak unifikované jako např. v případě elektroniky, kde je možné produkty od různých e-shopů spárovat a srovnat ceny. V našem případě jde spíš o agregování nabídky stovek eshopů, přičemž při výběru nábytku nebo doplňků je mnohem důležitější design a účel produktu. Proto jsme si dali záležet na rozdělení statisíců produktů do správných kategorií, s možností vhodného filtrování. 

Samotná myšlenka založit ve vydavatelství JAGA GROUP e-commerce projekt vznikla přibližně ještě rok předtím. Vydavatelství mělo za cíl získat nový zdroj příjmů od nového typu klientely (eshopy), který zároveň zužitkuje obsahové zaměření a existující návštěvnost jeho magazínů. Toto propojení obsahu a Pohodo.sk se snažíme dělat absolutně cíleně – když například píšeme na Môjdom.sk článek o kuchyních ve venkovském stylu, tak přímo v článku odkazujeme z textu nebo produktového banneru na související produkty, jako jsou venkovní kuchyňské linky, jídelní stoly apod. 

Ukážka prepojenia obsahu z časopisu Môj dom a portálu Pohodo.sk

Ukázka propojení obsahu z časopisu Môj dom a portálu Pohodo.sk

 

3. POHODO.sk je pro e-shopaře podnikající v tomto segmentu a se slovenskou jazykovou verzí zdrojem dalšího zpětného odkazu. K bezplatné registraci jim stačí jen XML feed, např. pro Heureku nebo Google Merchant. Jak to funguje dál? Je potřeba zaplatit si kampaň, aby se jejich produkty zobrazovaly potencionálním zákazníkům?

Zapojit e-shop dokážeme prostřednictvím všech standardně používaných xml feedů, kterých je určitě víc než jen zmiňované dva typy. Umíme si poradit i s různou strukturou v rámci konkrétního typu feedu. Samotné zapojení je zdarma. Pravdou však je, že pokud si e-shop „dobije“ kredit a začne „bidovat“ produkty, dokáže výrazným způsobem zlepšit pozice produktů. A to jednak v řazení produktů v jednotlivých kategoriích, ale taky v rámci produktových bannerů umístěných v blogových článcích na Pohodo.sk, rovněž v článcích a webech JAGA GROUP. Ty spolu dosahují až cca 1,5 mil. návštěv měsíčně.

Bidování může e-shop řešit pohodlně ve velmi jednoduchém administračním rozhraní. Přístup generujeme každému e-shopu po zapojení a úspěšném naimportování jeho produktů. Přes toto rozhraní je možné rovnou objednat kredit, online jej zaplatit a hned i bidovat. Bidovat je možné jednoduše po kategoriích produktů, ale i samotné produkty jednotlivě. I přesto, že fungujeme jen pár měsíců, téměř 80 % návštěvnosti směrujeme k platícím e-shopům.

 

4. Sortiment POHODO.sk jsou zatím nábytek, dekorace, bytový textil, osvětlení, rekonstrukce. Plánujete nabídku rozšířit o další související kategorie, např. hračky do dětského pokoje?

Zatím to neřešíme a soustřeďujeme pozornost spíš na neustálé vylepšování třídění obsahu do správných kategorií a filtrů. Ovšem do budoucna takovéto rozšíření do souvisejících kategorií produktů nevylučujeme. 

 

5. Součástí agregátoru POHODO.sk je i blog se zajímavými inspiracemi a prolinkovanými produkty ze zaregistrovaných e-shopů. Jakým způsobem lze docílit toho, že v relevantním článku budou i mé produkty? 

Jak jsem již uvedl, bidování má vliv i na obsah bannerů vkládaných do článků. Zatím výběr realizujeme výlučně ve své režii, s ohledem na nastavené bidy v souvisejících kategoriích produktů. V případě zájmu ze strany e-shopu ale nemáme problém realizovat individuálně nastavení s preferencí konkrétních vybraných produktů.

Kromě blogu ale za povšimnutí stojí ještě zajímavější sekce Fotoinspirací. V rámci ní vybíráme a průběžně doplňujeme stále nové fotografie, které dokáže návštěvník filtrovat podle místnosti, stylu a dalších kritérií. Pokud tedy chce zařídit například obývací pokoj v retro stylu, může se inspirovat několika desítkami kvalitních fotografií. A nejen to – v případě, že se mu na konkrétní fotce líbí vybraný produkt, tak si přímo z fotky může zobrazit všechny produkty v dané kategorii a rychle tak najít to, co hledá nebo co jej na uvedených fotografiích inspirovalo.

6. Jaké jsou tedy výhody registrace slovenské jazykové verze e-shopů na POHODO.sk? 

Na rozdíl od konkurenčních projektů na trhu nabízíme spolupráci s dominantním vydavatelem periodického tisku a médií v oblasti bydlení na Slovensku. To nám dává mnohem širší možnosti na vzájemnou kooperaci nejen v rámci Pohodo.sk, ale i obsahu, optimalizace pro vyhledávače, soutěže apod. 

 

Prodáváte ve svém e-shopu bytový textil, nábytek nebo dekorace a plánujete oslovit i slovenské zákazníky? Zaregistrujte svůj e-shop na POHODO.sk.

registrace e-shopu do pohodo.sk

 

K tomuto tématu by vás mohlo zajímat:

avatar
Autor: ByznysWeb.cz Tvorba webových stránek a e-shopu v responzivním designu a vlastním redakčním systému FLOX. Vytvořte si webové stránky a e-shop zdarma.

Diskuse k článku