Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Jak díky videu zvýšit počet konverzí z e-shopu

jak zvýšit počet konverzí díky videuProtože video dokáže udržet pozornost vašich potenciálních zákazníků nejdéle ze všech formátů, nesmí chybět v žádné úspěšné marketingové strategii. Chcete zvýšit počet konverzí svého e-shopu prostřednictvím videa? 

Zeptali jsme se Jakuba Ovesného, zakladatele a majitele Roadcrossers production, jak na to. 

V článku se dozvíte:

 

1. Jakube, co nejdůležitějšího se změnilo od r. 2018, kdy jsme se spolu bavili o tom, jak na SEO pro video?

Jakub Ovesný, Roadcrossers Production

Jakub Ovesný, zakladatel a majitel Roadcrossers production

Základní věci, které platily v roce 2018, v podstatě platí dodnes. Je to skvělý základ pro jakýkoliv video content. Samozřejmě všechno se vyvíjí a postupuje vpřed, a to platí i pro Google, který nám v roce 2019 představil nový algoritmus BERT, jenž se snaží lépe pochopit kontext ve vyhledávacích frázích. Což znamená, že když do vyhledávače napíšete celou otázku, Google se ji snaží pochopit jako celek, a ne jako souhrn vyhledávaných slov. To se samozřejmě odrazilo i na video marketingu a je třeba na to myslet hlavně u klíčových slov a tagů k danému videu. Dobrou pomůckou je využívání Google, případně Youtube suggestions, kdy do vyhledávání napíšete první slovo k videu a Google, resp. YouTube, vám navrhne témata, která se nejčastěji vyhledávají. Tyto fráze můžete následně zahrnout do svých klíčových slov, tagů, ale i do popisu k videu, kde by měly být obsaženy v prvních 100 znacích.  U YouTube videí je důležitý i název samotného souboru, který plánujete nahrávat na YouTube, a měl by rovněž obsahovat tato klíčová slova. Dalším dobrým trikem je pnajít klíčová slova, ke kterým přidává Google do vyhledávání i video obsah. Nejčastěji jsou to témata jako: tutoriály, recenze, cvičení/fitness, zábavná videa a různé návody. Stačí najít správnou frázi, která se hodí k vašemu videu, a Google k ní zobrazuje videa, a následně ji šikovně zakomponovat do svých klíčových slov, popisu videa apod.

 

2. Video obsah je momentálně jednou z nejpopulárnějších forem obsahu. Z jakých trendů bychom měli v roce 2020 vycházet?

Pokud bych měl vyfiltrovat ty, které jsou něčím zajímavé a nové, tak bych určitě zmínil personalizovaná videa. Jsou to videa, která známe z Facebooku při oslavě narozenin nebo když si připomínáme výročí přátelství, případně jinou životní událost. Facebook tato videa využívá již delší dobu a čím dál častěji se objevují služby i pro nás smrtelníky, které nám taková personalizovaná videa umí připravit. Tento typ videí se vyznačuje tím, že ve svém obsahu využívá informace o vás. Ať už se jedná o jméno, e-mailovou adresu, nebo dokonce fotku. Následně jsou tyto informace vloženy do samotného videa a výsledek můžete použít v newsletteru případně při otevření webové stránky ze speciálního linku apod.

V minulých letech platilo, že čím kratší video, tím lepší, ale tato skutečnost se pomalu mění v prospěch delších formátů. Samozřejmě, není tomu tak všude, na sociálních sítích stále kralují krátké formáty od 15 do 60 vteřin. Ale na samotných video platformách, jako například YouTube, máte možnost zaujmout diváka i videi nad 5 minut.

Důležité je samozřejmě téma, tyto formáty jsou vhodné zejména na různá edukativní videa, vlogy, video podcasty, dokumenty atd.  Delší videa dávají značkám příležitost, aby se spojily se spotřebiteli na emocionálnější úrovni prostřednictvím příběhů a emocí. Je to jedna z klíčových změn, které můžeme očekávat v roce 2020.  

Vývoj technologií směřuje k čím dál větší interaktivitě s různými digitálními formáty a zejména videem, proto se do popředí dostávají 360stupňová videa, které nám dávají určitou volnost při jejich sledování a dokážou nás o trošku více vtáhnout do děje. Ruku v ruce s nimi jdou live streamy, které byly velkým boomem na Facebooku již v roce 2017, ale tento formát je stále aktuální a kromě YouTubu a Facebooku se k možnostem streamovat live videa připojil i Instagram a Snapchat. Opět to zvyšuje míru interaktivity se zákazníky a pomáhá to budovat značku jako takovou.

Celkově trendy pro video obsah v roce 2020 směřují k efektivnějšímu sdílení informací a vytváření si osobnějších vztahů s diváky.

 

3. Když se e-shopař rozhodne, že chce natočit video prezentace svých produktů, které bude šířit napříč internetem, finální cena se samozřejmě odvíjí od více faktorů. Umíme orientačně odhadnout, kolik prostředků si musí vyčlenit ve svém rozpočtu na jedno takové video?

Toto je opravdu těžká otázka! My vždy svým klientům říkáme, že je to jako s cenou auta. I ta závisí na způsobu, jakým jej plánujete využívat, a na spoustě různých dalších parametrů, akorát u naší práce nemáme ten pomyslný horní limit. 🙂

Proto se snažíme řešit každý projekt individuálně a vymyslet to tak, aby se to dalo uskutečnit a bylo to efektivní i z pohledu financí.

Pokud to ale mám rozebrat z pohledu produkce, většinou záleží na počtu videí. Od toho se odvíjí i typ videa, i čas strávený nad postprodukčními úpravami a střihem.

V případě, že je potřeba vyrobit desítky jednoduchých produktových shotů, je potřeba zvážit, zda si je klient s menším e-shopem neumí zastřešit pomocí vlastní techniky sám, mnohdy stačí i iPhone a jedno světlo, aby se natočilo hezké produktové video.

Případně si může najmout freelancera – člověka „all in one“, který se postará o jednodušší typy videí v přijatelnějším budgetu. Zde se může jedno video pohybovat na hranici cca 10 000 až 15 000 Kč a u větších objemů se dá počítat i s dalšími balíkovými slevami. U takového představení produktu je častokrát (a to teď půjdu sám proti sobě) zbytečné si najímat profesionální produkci se štábem, která bude nad budget a možná nepřinese až takovou přidanou hodnotu.

V případě, že má klient jasnou představu a je rozhodnut zahrnout video do svého marketingu jako nástroj pro odpromování konkrétního produktu nebo služby, opravdu se mu vyplatí najmout si produkci, která mu zabezpečí všechno potřebné, aby bylo výsledné video profesionálně zpracované a podle jeho představ.
Zde jde ale o ceny jako u toho zmiňovaného auta. Spodní hranice je někde u 125 000 Kč a horní záleží pouze na kreativitě a nárocích klienta a samozřejmě na jeho finančních možnostech.🙂

 

4. Co se týče budování značky na YouTube, co bys doporučil e-shopařům – na co by podle tebe neměli zapomínat?

Jak jsem uvedl výše, určitě je fajn dostat se se svým videem i do vyhledávání na Googlu. To je takový základ. Dále určitě doporučuji obrandovat videa malým logem do některého z rohů, aby jej měl divák pořád na očích. Toto logo můžete klidně umístit i do náhledového obrázku. Dále doporučuji využívat koncové obrazovky a karty, které diváka nasměrují na další obsah na vašem kanálu, případně přímo na váš web

V rámci zmiňované interakce s divákem je dobré udržovat živé diskuze pod videem a nabádat diváky, aby zanechali komentář se svým názorem, případně otázkou. Pomůžete si tak kolem své značky budovat komunitu. Určitě nezapomínejte na obsah, návštěvníci ocení, když na vašem kanálu najdou různé návody, recenze, porovnání, ale taky tzv. unboxingy k produktům, které nabízíte. Tato videa je dobré přiřadit do playlistů, aby návštěvník při vstupu na váš kanál nebyl zmatený a snadno našel, co potřebuje.
Playlisty rozdělte podle zaměření jednotlivých videí, zvýšíte si tak šanci, že si divák prohlédne i další videa, a udržíte jej na svém kanálu delší dobu.

No a samozřejmě sdílet, sdílet, sdílet. Využijte co největší množství dostupných kanálů, mohou to být například sociální sítě nebo blogy s podobnou tematikou. 

jak funguje youtube widget v eshopu

TIP: moderní CMS na tvorbu e-shopu obsahuje i widget YouTube, pro jednoduché a rychlé vložení vašich videí. Produktová videa zakomponujte i do produktové fotogalerie a přelinkujte přímo do návodů. Vyzkoušejte si na 30 dní zdarma, jak vkládat youtube videa do e-shopu.

 

5. Video bez hudebního podkresu zaujme asi jen málokoho. Hudbu zdarma do svých videí najdeme i přímo v YouTube Audio Library. Existují ještě nějaké další audio banky, odkud můžeme čerpat?

Mezi ty známější patří soundcloud.com, kde se dá vyfiltrovat free licence dokonce i na komerční využití. Svou sekci hudby zdarma má například i premiumbeat.com, kde najdete opravdu velmi pěkně propracované uživatelské rozhraní, ve kterém je radost se prohrabávat. No a mezi další portály patří i bensound.com nebo freemusicarchive.org. K dobrým mravům patří uvést jméno autora do popisu videa. Někteří umělci to mají explicitně uvedeno i v uživatelských podmínkách.

 

Prečítajte si o ďalších trendoch na rok 2020:

Trendy v obsahovém marketingu na rok 2020

SEO trendy 2020 – rozhovor se Zbyňkem Fridrichem

PPC trendy 2020 podle Daniela Biráse z Visibility

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)