Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

eCommerce lokalizace

lokalizace e-shopu, lokalizace ecommerce, expanze eshopu do zahraničíV předchozích článcích jsme si představili základy toho, co přibližně obnáší expanze na zahraniční trhy, kterým směrem se vydat a které úkony je třeba vyřešit před samotným spuštěním, například legislativu a zákaznickou podporu. V dnešním článku se podíváme dopodrobna na neméně důležitou součást expanze, a to je ecommerce lokalizace.

Co přesně znamená lokalizace v ecommerce?

Každý den získávají přístup k internetu miliony lidí po celém světě, v současnosti je na světě přibližně 1,79 miliardy online zákazníků. Prognózy ukazují, že do roku 2030 bude celý svět online. To znamená, že příležitosti ke zvýšení prodeje prostřednictvím elektronického obchodu roste exponenciálně a podniky ze všech průmyslových odvětví potřebují přizpůsobit svůj obchodní model tak, aby odrážely potřeby zákazníků.

Pokud ještě neprodáváte své produkty na mezinárodní úrovni, je pravděpodobné, že vaši konkurenti už ano. Mnoho větších společností již prodává své produkty ve více zemích, správná lokalizace by však mohla být příležitostí i pro menší společnosti, aby získaly výhodu nad většími konkurenty na více trzích. Větší společnosti dávají obrovské prostředky do reklam, avšak nezaměřují se na lokalizaci pro dané trhy.

Ve zkratce bychom mohli lokalizaci definovat jako překlad vašeho online profilu, eshopu, produktů a grafiky do jazyku země, kam plánujete expandovat, s přihlédnutím na kulturní a lokální zvyklosti obyvatel. Cílem lokalizace je poskytnout, z vašeho pohledu mezinárodním kupujícím, zážitek s online nakupováním u vás, který je nerozeznatelný od jejich nativních e-shopů.

Klíč k lokalizaci spočívá ve vaší schopnosti rozpoznat jedinečné potřeby zákazníků a personalizovat zážitek s nakupováním, abyste splnili tato očekávání. Při správné implementaci může ecommerce personalizace pomoci zlepšit spokojenost vašich zákazníků, použitelnost webových stránek, zvýší konverze a příjmy.

ecommerce spotřebitelé v číslech

Ecommerce spotřebitelé v číslech

  • 55 % spotřebitelů upřednostňuje online nakupování v mateřském jazyce.
  • 53 % považuje nákup v rodném jazyce za výhodnější.
  • Francouzští, němečtí a turečtí zákazníci preferují koupi ve svém mateřském jazyce nejvíce.
  • Zákaznická podpora, recenze a navigace jsou nejrelevantnější obsah pro lokalizaci.
  • 74 % zákazníků pravděpodobně nakoupí v eshopu podruhé, pokud je poskytována podpora v jejich mateřském jazyce.
  • 70 % lidí si před zakoupením přečte recenze a hodnocení.
  • 71 % zákazníků uvedlo, že on-line recenze spotřebitelů jim umožňují rozhodnout se pro koupi produktu.
  • 63 % lidí pravděpodobně koupí produkt z webové stránky, pokud vidí pozitivní hodnocení produktů a recenze.
  • 74% zvýšení konverzí – to přinášejí právě spotřebitelské recenze!
  • 56 % opustí eshop, pokud se zobrazí neočekávané náklady.
  • 32 %, pokud byla celková cena příliš drahá.
  • 13 %, pokud jsou ceny uvedené v cizí měně.

Plánování

Ať už vaše společnost zaznamenala určitý mezinárodní prodej, nebo teprve přemýšlíte o lokalizaci eshopu a informací o produktech, klíčová je kvalitní příprava. Jednoduché překládání obsahu a informací do jiného jazyka přes online překladače jednoduše nestačí.

Vzhledem k tomu, že více spotřebitelů nakupuje přeshraničně, bude větší požadavek na více personalizované a lokalizační nakupování a maloobchodníci musejí být připraveni na splnění tohoto požadavku.

Nezapomeňte: lokalizovaná webová stránka by měla být nerozeznatelná od té domácí.

Pokud zákazník po příchodu na eshop nevidí přesně to, co hledá, na co je zvyklý, nebo je matoucí a těžká navigace v celé stránce, pravděpodobně takovou web stránku okamžitě opustí kvůli nedůvěře.

lokalizace webu, expanze do zahraničí a bankovní účty

Na co myslet při lokalizaci webu:

Průzkum trhu

Chcete-li pomoci určit, které z vašich produktů se mohou prodávat nejlíp a pro které se vyplatí nejvíce soustředit z hlediska SEO a reklamních kampaní, podívejte se do objemu vyhledávacích dotazů pro takové produkty ve výsledcích místních vyhledávačů. Je také důležité zjistit objem vaší konkurence a prodejní ceny, aby byla vaše cenotvorba konkurenceshopná. Rovněž je důležité prozkoumat oblíbenost a efektivitu jednotlivých marketingových kanálů v zemi.

Identifikujte zákazníky

Poznání vaší cílové skupiny zákazníků a jejích preferencí je nezbytné pro úspěch v podnikání. Proto je důležité analyzovat online data a sledovat chování spotřebitelů, podíl využívaných jazyků pro potřeby překladů a zákaznické podpory.

Optimalizace pro vyhledávače (SEO)

Při vytváření e-commerce stránky věnujeme velkou pozornost optimalizaci hledaných výrazů, aby se stránka mohla snadno zobrazit v lokálních vyhledávačích. Rozšiřte své úsilí o zahrnutí SEO pro každý z cílových trhů pomocí vhodných hledaných výrazů v metadatech, tak i v samotném obsahu.

Dbejte na kvalitu překládaných textů

Kvalitní překlady textů a produktů jsou nezbytnou součástí úspěchu při expanzi. Nejenže zákazníci získají dostatek informací o vašich produktech, což sníží náklady a nápor na zákaznickou podporu, ale také vzbudíte větší důvěru ve váš eshop u nových zákazníků.

Poskytněte skvělý zákaznický servis

Další otázka, kterou byste měli vyřešit ještě před expanzí, je technická podpora v cizím jazyce. Obecně platí, že znalost anglického jazyka, který je využíván v ecommerce styku po celém světě, klesá směrem na východ. Pokud plánujete expanzi do zahraničí a nemáte ve svých možnostech najmout kvalitního zaměstnance, využijte služby firem, jakými je i Expandeco, které se zahraniční zákaznické podpoře věnuje již několik let.

Expandeco dbá na kvalitu zaměstnanců, kteří jsou složení výhradně z nativních překladatelů specializovaných pro ecommerce projekty. Zajistí pro vás komunikaci přes telefon, Live chat, e-mail, na sociálních sítích či komunikaci v zahraničních bankách při zakládání bankovního účtu.

Založení firmy

Pro bezproblémové fungování podnikání v zahraničí doporučujeme založit lokální firmu v dané zemi, usnadní vám to vyřizování mnoha záležitostí a procesů.

Dodržujte místní zákony a předpisy

Pro podnikatele skutečnost, že mezi jednotlivými členskými státy EU neexistují daňové hranice, znamená jednak rozšíření možností jejich podnikatelských aktivit, na druhé straně však může znamenat i určité finanční ztráty způsobené nevědomostí a nedostatečným poznáním daňových či jiných zákonů platných v jiných státech. Jednotlivé země si také upravily mnohé zákony tak, aby byly vhodné právě pro jejich trh.

Logistika

Nejdůležitější věcí pro zákazníky, kromě ceny a kvality vašeho produktu, jsou náklady na dopravu. Ačkoli to může vážně ovlivnit ceny vašich produktů nebo služeb, musíte přemýšlet nad řešením pro dodání objednávky nejlevnějším, nejrychlejším a nejbezpečnějším způsobem. Až 80 % spotřebitelů uvedlo, že pravděpodobněji dokončí objednávku, pokud se nabízí bezplatná standardní doprava.

Ne všichni dopravci mají silné zastoupení na každém trhu, takže flexibilita při práci s více dopravci je nejlepší způsob, jak nabídnout zákazníkům nejlepší službu při nižších nákladech.

Jednoduché vrácení objednávek

Poskytněte jasně lokalizovaná pravidla vrácení zboží. Spolu s náklady na dopravu objednávky je dalším sledovaným nákladem pro zákazníky cena dopravy pro vrácení nebo reklamaci. Pokud je cena poštovného příliš vysoká, zákazník si dvakrát rozmyslí, zda daný produkt koupí právě u vás, nebo najde konkurenci s nižšími náklady.

Využijte proto službu sběrné místo, které vám výrazně sníží náklady na reverzní logistiku pro nedoručené objednávky a zvýší důvěryhodnost lokálních zákazníků ve váš eshop.

Bankovní účet

Ačkoli to není nutnost, doporučujeme vám založit si bankovní účet v zemi, kam plánujete expanzi, hlavně z důvodu převodu peněz z dobírek od lokální kurýrní služby, ušetřené finance z jednotlivých bankovních převodů tak mohou být výrazné.

Místní platby

Platby jsou mimořádně důležitou součástí kvalitního přeshraničního prodeje, neboť cílem je právě dokončení objednávky. Až 50 % zákazníků uvedlo, že pokud v eshopu chybí jim známa platební metoda, zruší nákup, 40 % uvedlo, že by jim přišlo výhodnější, pokud by se taková metoda nacházela v e-shopu.

Lokalizovaný košík

Mnoho provozovatelů e-shopů se setkalo se zrušením objednávky či s opuštěným košíkem, a to obvykle kvůli nedostatku lokalizace. Stává se tak zejména proto, že na daný proces v košíku nebyli zákazníci zvyklí. Nakupující chtějí rychlý, bezproblémový nákup bez zbytečných kroků, s tak málo informacemi potřebnými pro zadání, jak je možné, košík by měl být rovněž v lokálním jazyce, s lokální měnou a oblíbenými možnostmi platby.

Vytvářený obsah

Ať už používáte systém správy obsahu, nebo ne, jak napíšete obsah a navrhujete své ikony a grafiku, ovlivňuje konečnou lokalizovatelnost stránky. Zohlednění způsobu, jakým obsah vyvíjí, vám ušetří peníze během lokalizačního procesu a vede k lepším výsledkům.

Velikosti

Konverze velikostí a měření produktů na místní systém trhu je určitě postupem, který stojí za zvážení. Sníží vám to jednoznačně počet vratek pro špatné velikosti. V případech, kdy velikost nelze změnit pro jednotlivé trhy, zahrňte do webstránky tabulku s konverzemi velikostí nebo odkaz na externí konverzní tabulku.

Úprava kódu

Pokud nevytváříte zcela nový eshop, při kterém už dopředu přemýšlíte o expanzi na několik trhů, je pravděpodobné, že budete muset upravit i samotný eshop, což vám usnadní a zrychlí mnoho procesů.

lokalizace e-shopu, expanze do zahraničí

Malé detaily, které je třeba zvážit

Za zmínku můžeme zmínit i lokalizaci, co se týče barevného sladění eshopu. Zatímco Američané a Evropané si asociují modrou s důvěrou, bezpečností a autoritou, ve východních zemích si ji spojují s nesmrtelností. Žlutá představuje závist v Německu, avšak v jiných zemích je spojena s pozitivními pocity, jako je štěstí.

Samozřejmě nelze opomenout lokalizaci cen a symbolů jmen. Mějte na paměti, že některé měnové symboly jsou uvedeny před cenou (jako $ a £) a některé hned za (jako €).

Je to proces

Úspěšný ecommerce projekt nelze vybudovat přes noc. Začíná důkladným průzkumem a zkoumáním zahraničních trhů a cílového publika. Lokalizace, tak i nové podnikání, je zisková až po určitém čase, je to investice. Nemůžete očekávat stejný počet klientů, nákupů a zisků v mezinárodním měřítku, které momentálně máte na domácím trhu, přinejmenším ne hned.

 

Doporučujeme přečíst i další tipy pro expanzi vašeho podnikání od Expandeco:

Jak řešit zákaznickou linku v zahraničí?

Expanze a legislativa?

Kterým směrem expandovat?

Nové možnosti, nové příležitosti

 

avatar
Autor: ByznysWeb.cz Tvorba webových stránek a e-shopu v responzivním designu a vlastním redakčním systému FLOX. Vytvořte si webové stránky a e-shop zdarma.

Diskuse k článku

займ на картузайм на карту