Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Viliam Němec – Migrace e-shopu jsem se bál zbytečně


Rozhovor o podnikání na internetu s Viliamem Němcem, noblegarden
Podnikání na internetu je ideální způsob, jak začít dělat to, co vás baví a naplňuje.

Viliam Němec z noblegarden.sk se rozhodl opustit stabilní místo v prosperující firmě, vytvořit si e-shop a postavit se na vlastní nohy.

Jeho firma by se dala nazvat one man show. Internetový obchod i kamennou prodejnu manažuje sám a stíhá přitom shánět zajímavé produkty, které jinde nenajdete.

Jak se jeho e-shopu daří rok po migraci na modernější a bezpečnější verzi ByznysWebu? I to se dočtete v interview.

 

Viliam Nemec, noblegarden.sk a eudorex-sk.sk

Viliam Němec provozuje v ByznysWebu e-shop noblegarden.sk a eudorex-sk.sk. Produkty ze svých e-shopů prodává i v kamenné prodejně v Pezinku. Foto: archiv Viliama Němce

1. Viliame, jak jste se dostal k podnikání na internetu? Pomáhá vám někdo nebo všechno zvládáte sám?

Po rozhodnutí odejít z prosperující firmy a začít podnikat v zahradnické oblasti bylo pro mně prioritou nabídnout zajímavé produkty zákazníkům i formou e-shopu. Jako lokální malý prodejce v silně konkurenčním prostředí velkých obchodních sítí jsem chtěl vyzkoušet i toto pole. Přes den na prodejně, po večerech se sklenkou dobrého vína připravuji a vylaďuji e-shop. Samozřejmě, všechno bych sám nezvládl, velmi mi při práci pomáhají oba synové a přítelkyně.

 

2. Svůj e-shop nejen se zahradnickými potřebami, technikou a zahradním nábytkem noblegarden.sk u nás provozujete od roku 2009. Změnilo se za tu dobu nákupní chování nebo nároky vašich zákazníků?

Co se týče chování, požadavků a nároků zákazníků, toto nemohu a nedokážu hodnotit. Jak jsem uvedl výše, nejsem zaběhnutý velký e-shop s IT oddělením a kvalifikovanými odborníky ve všech liniích. Spíš se snažím zaujmout novinkami, produkty, které nejsou až tak rozšířené, okamžitým osobním kontaktem. Takže chování je v podstatě stále stejné, s tím, že zákazníků – jak nových, tak i vracejících se, přibývá. 🙂

 

3. Migraci e-shopu na FLOX 3 jste odolával poměrně dlouho. Jaký byl hlavní důvod, proč jste se po téměř 10 letech rozhodl přemigrovat svůj web na responzivní a zabezpečenou verzi redakčního systému FLOX?

Milá otázka. Při všech výše uvedených atributech jsem byl s FLOX 1 na své potřeby jako laický uživatel maximálně spokojen. Jak já, tak i moji zákazníci, tvrdím, že i v jednoduchosti je krása. Migraci jsem odolával téměř 3 roky, doporučovali jste mi změnu a přechod na FLOX 2, pak jste mě pomalu a pravidelně informovali a nabízeli migraci na FLOX 3. Bál jsem se té změny. Když jsem si zkoušel FLOX 3 v testovací verzi a viděl, jak velmi je technicky rozdílná a náročnější proti nyní již banální FLOX 1, věděl jsem, že to nezvládnu. Více než 4000 produktů upravit, opravit, přerozdělit, ne, ne, ne. No, a pak jste mi před rokem nedali na výběr. Migrace, nebo konec podpory FLOX 1.

 

Viliam Němec a jeho čtyřnohý pomocník a maskot Noblegarden, Riško

Viliam Němec a jeho čtyřnohý pomocník a maskot Noblegarden, Riško. Foto: archiv Viliama Němce

4. Jak to celé probíhalo? Klesly, nebo naopak stouply vám po ukončení migrace objednávky/návštěvnost webu?

Celá migrace probíhala těžko. Naštěstí je ve vaší firmě spousta ochotných lidí, tímto konkrétně chci osobně vyzvednout slečnu Slávikovou, která mi všechno vysvětlila, připravila celý přechod na FLOX 3.

Migraci samotnou jsme připravili na zimní období 2017, kdy je v zahradnickém sektoru přece jen méně práce a aktivit. Program z téměř 9 let používané FLOX 1 se překlopil do nové verze FLOX 3 a za tři zkušební měsíce jsem dělal pořádek v produktech. UFF. Nové dělení, nové stromy, zadávání klíčových slov, spousta, spousta, spousta nových věcí. I dnes je ještě ladím a opravuji. Spoustu věcí bych bez maximální ochoty a přístupu lidí v ByznysWebu nezvládl. 🙂

Návštěvnost a výkon stránky za tu dobu v novém hávu stouply, stejně jako i ohlasy známých na nový web.

 

5. Pokud byste měl srovnat FLOX 1 a 3 a následně výsledky e-shopu, která verze vyhrává?

FLOX 3 je moderní, rychlý, výkonnější, sofistikovanější a tedy nyní u mě již vyhrává na plné čáře. V duchu hesla – Člověk se učí stále…

I když si myslím, že já osobně využívám tak cca 10 % potenciálu redakčního systému FLOX.

 

6. Kromě Noblegarden jste si v ByznysWebu vytvořil i e-shop se zázračnými hadříky Eudorex, které jsou ideální pro ekologické čištění, stačí obyčejná voda a jsme svědky zázraku. My jsme měli tu čest testovat je, ale pro ty, kteří je neznají, na jakém principu fungují, resp. v čem je to jejich kouzlo?

Příjemná otázka. Právě začal pátý rok, co dovážím a s postupným úspěchěm prodávám produkty italské firmy Eudorex. V tomto případě se lidí časo diví – hadříky a zahradnictví??? Ano, potřeboval a hledal jsem sortiment na vyplnění zimního a mezisezonního období. A shodou náhod jsem se dostal k hadříkům Eudorex. Dávno pradávno něco takového používala moje exmanželka, pak přišel výpadek na trhu a náhodou jsem uviděl na sociální síti nabídku hadříků s tím, že hledají prodejce. Zvedl jsem telefon, zavolal výhradnímu dovozci, představil se a požádal o testovací vzorky. Po otestování profesionálními odborníky jsem usoudil, že se jedná o téměř doslova zázračný produkt. Stačí jen čistá voda, žádný saponát, žádný lešticí prostředek a okna, zrcadla, byt, karoserie…, všechno je vyčištěné 5krát rychleji a do absolutní dokonalosti. Vizuálně i dezinfekčně. Jsem rád, že jste potvrdili jejich kvalitu. Pokud je člověk nevyzkouší na vlastní ruce, oči a duši – neuvěří. Dnes s našimi hadříky uklízí celé Slovensko, nedávno jsem si sám pro sebe zjišťoval, kam je vozí a posílají moji klienti a kamarádi – Velká Británie, Norsko, Jihoafrická republika, Kanada, USA, Švýcarsko, Rakousko… Věřím, že časem si najdou víc a víc příznivců. Protože uklízí každý. 🙂

 

I vy jste se rozhodli, že začnete podnikat? Vyzkoušejte si to nanečisto na 30 dní zdarma:

migrace e-shopu na ByznysWeb.cz

 

 

 

 

 

Pokud přemýšlíte o vytvoření e-shopu a rozběhnutí rodinného podnikání, klidně i v malém městě, doporučujeme vám další články:

S čím podnikat v malém městě? Třeba s kreativním sortimentem

Jak rozjet rodinné podnikání

Jak vytvořit úspěšný lokální e-shop? Inspirujte se příběhem JAVI s.r.o.

ŽIJU SI SVŮJ SEN, říká majitelka e-shopu Kengurka – Adriana Kráľová

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)