Růst e-shopu: proměňte online návštěvníky na zákazníky
V rozhovoru s majitelem e-shopu UniLady.cz, Ing. Milanem Kmeťkem se kromě jiného dočtete více o možnostech zvýšení počtu objednávek a dosažení pravidelných nákupů zákazníků e-shopu v segmentu móda a oblečení.
Pane Kmeťko, jaké byly vaše podnikatelské začátky?

zakladatel e-shopu UniLady.cz
Oblasti prodeje a distribuce punčochového zboží se věnuji již 25 let, po revoluci jsem v potravinářství etabloval MARS v bývalém Československu, což byla dobrá škola. Teorie, kterou vás naučí na univerzitě, je pěkná věc, ale praxe je úplně jiná. Po návratu na Slovensko jsem měl na základě konkurzu a zkušeností možnost vybudovat distribuci značky Primavera, italského výrobce punčochového zboží. Před cca 12 lety jsem přešel z marketingu zboží do online marketingu, kde jsem si dal patentovat ochrannou známku UniLady. Postupně jsme šli krok za krokem a učili se online marketing, který je víc než dynamický v každém směru.
Jaké je aktuální zaměření vašeho byznysu?
Především se věnujeme prodeji punčochové módy, kde jsme na základě zkušeností, co do mixu ceny, kvality, módnosti a prozákaznické orientace, postupně etablovali značky ADRIAN a MARILYN. Postupně uvádíme na trh další, zejména cenově dostupné značky.
UniLady.cz se zaměřuje na prodej dámského spodního prádla, ponožek a punčoch. Nabízí široký výběr kvalitních produktů od různých značek včetně českých, slovenských a zahraničních.

Nově e-shop doplnili o sekci s dámskou módou podle sezónního zaměření, aktuálně jsou v nabídce oblíbené dámske šaty a sukně, trička, topy a halenky.
Jak vnímáte konkurenci (diskontní prodejny, kamenné prodejny, e-shopy)?Co se týče konkurence, která je v daném segmentu opravdu velká, snažíme se dát zákazníkům kvalitní zboží za přiměřené ceny, hlavně v současné inflační době.
S čím se setkáváte při vyřizování objednávek?
V první řadě chce zákazník nakoupit co nejlevněji, jelikož je to vysoko obrátkové zboží, podobně jako v potravinách chléb a rohlíky, v oděvní komoditě jsou to punčochy a ponožky.
Cílem je udržování kontaktu se zákazníky a poskytování pravidelných aktualizací a novinek. Každý e-shop by se měl snažit poskytovat kvalitní zákaznický servis, rychlé a spolehlivé doručení, možnosti vrácení zboží, zákaznické benefity a reagovat na otázky a problémy zákazníků.


Marketing
Dá se ve vašem byznysu spolehnout na opakované nákupy?
Náš zákazník nakupuje cca 4krát ročně, jsou to sezónní nákupy, v každém ročním období koupí jiný typ punčoch.
Proto klademe důraz na kvalitu produktů. Podrobné informace o produktu zvyšují zákaznickou důvěru a mohou motivovat zákazníky k opakovaným nákupům.
Nabídka širokého sortimentu spodního prádla, ponožek a punčoch může přispět k tomu, aby zákazníci nakupovali opakovaně a zároveň by se vyhnuli hledání alternativních e-shopů, jelikož v našem e-shopu si mohou na jednom místě vybrat z většího sortimentu produktů.
I personalizace nabídky na základě preferencí zákazníků může zlepšit zákaznickou spokojenost a motivovat je k opakovaným nákupům. Například když zákazník pravidelně nakupuje určitý druh spodního prádla, můžeme mu doporučit pravidelný odběr novinek z této oblasti, nebo při opakovaných nákupech může být zákazníkovi nabídnuta sleva.
Obsahový marketing:
Přehlednost nabídky je základ, informace o velikostech produktů, jejich dostupnost, možnost pokročilé filtrace. Výsledkem kvalitního UI e-shopu je plnohodnotnější user experience a větší počet prohlédnutých produktů e-shopu, v konečném důsledku více položek v objednávce a větší počet objednávek.

Ochranná známka UniLady
Ochranné známky jsou v dnešním globálním světě přímo nevyhnutelností.
S rostoucí konkurencí na trhu je ochranná známka klíčovým nástrojem na budování a udržení značky, která je pro zákazníky rozpoznatelná a důvěryhodná. Čím je značka silnější, tím je větší i důvěryhodnost e-shopu a zvyšuje se počet objednávek.

UniLady.cz vystupuje jako spolehlivý e-shop s kvalitnými produkty a vynikající zákaznickou podporou. Pokud hledáte legíny, dámské spodní prádlo, ponožky nebo punčochy, určitě byste tento web měli navštívit.
Co byste poradil začínajícím e-shopařům?
Mít pevnou víru ve svůj podnikatelský projekt, a hlavně dotahovat věci do konce, a nevzdat to, i když to nejde, jít si za svým cílem.
Vyberte si kvalitní dodavatele a spolehlivé obchodní partnery pro zabezpečení kvality produktů a dodávek v požadovaném čase a objemu.
Efektivní marketingová strategie může přilákat nové zákazníky a motivovat k opakovaným nákupům. E-shop může využit různé kanály marketingu, včetně PPC reklamy, retargetingu, ale i sociálních sítí, e-mailového marketingu apod.
S čím máte dobré zkušenosti v marketingu a co naopak byla pro Vaši firmu ztráta času a peněz?
Ztráta času je investovat do lidí, kteří nechtějí tvořit a jen se vezou, a největší hodnota je zas investovat do lidí, co tvořit chtějí.
Zvyšování návštěvnosti e-shopu může pomoci zvýšit počet objednávek. Každý e-shop by se měl zaměřit na SEO, ale i na využívání různých kanálů marketingu, aby zvýšil povědomí o svém e-shopu a přilákal více zákazníků.
Vytvoření komunity zákazníků s podobnými zájmy a preferencemi může zvýšit zákaznickou loajalitu a motivovat k pravidelným nákupům. E-shop může budovat sociální sítě nebo poskytovat personalizované newslettery s informacemi o novinkách, akcích a podobně. Právě tyto kanály, které má e-shop plně pod kontrolou, dokážou generovat výrazný podíl na tržbách.

Využíváte služby agentury nebo freelancera v internetovém marketingu?
V současnosti se snažíme řešit si věci samostatně, na základě našich zkušeností a praxe, externě spolupracujeme s partnerem ByznysWeb, kde je naše spolupráce na velmi dobré úrovni.
Po zkušenostech s jinými nejmenovanými řešeními pro e-shopy, které jsou stavěny pro jiné trhy, za jiné ekonomické hodnoty.
ByznysWeb umožňuje optimalizovat popisky k produktům a fotogalerie na úrovni jazykové verze. Za cenu pronájmu krabicového e-shopu máme k dispozici bezplatné updaty a pokročilé funkce, za které bychom v případě řešení e-shopu na míru dopláceli několik tisíc €.

Jaké bude směrování podnikání e-shopu UniLady.cz v letech 2023–2024?
Budoucnost je jen ve zkvalitnění dostupných služeb, průniky na jiné zahraniční trhy a dělat svou práci s láskou a chutí.
Motto 👍
Pro úspěch jsou potřebné tři věci: vědět, chtít a moct.
Děkujeme za rozhovor, pane Kmeťko!
A my z ByznysWeb.cz dodáváme, že i přes pokles tržeb o 22 % v roce 2022 v odvětví oblečení a módy (průzkum Heureka, zdroj), je trh s těmito produkty pořád atraktivní pro podnikání i v následujících letech. Výrobci se snaží přicházet s novými designy a materiály, aby zaujali zákazníky a vynikli na trhu.
V rámci střední Evropy se Česko, spolu se Slovenskem a Polskem řadí mezi země s vysokým podílem obyvatelů nakupujících online. Vzhledem k rostoucímu počtu online nakupujících v regionu střední Evropy, ale i v celé Evropě a k přetrvávajícímu trendu k nákupu spodního prádla, ponožek a punčoch online, je tento segment trhu pro podnikatele pořád zajímavý.
Je ale důležité, aby e-shopy nabízely kvalitní produkty a zákaznický servis, aby si udržely a získaly nové zákazníky v konkurenci s jinými online prodejci.
Vybíráme z dalšího obsahu na blog.byznysweb.cz: