Jak vytvořit prosperující fashion e-shop

provozování e-shopu s oblečením
Založit e-shop, resp. vytvořit vlastní stránku je dnes otázka pár kliknutí.
Uplatnit svůj podnikatelský záměr v konkurenčním moři je už ale složitější. Proto jsme pro vás sepsali 10 tipů, které fungují a zároveň nezruinují vaši peněženku.
Základní atributy úspěšného e-shopu
Kromě rychlého, spolehlivého a bezpečného hostingu nebo redakčního systému (CMS), na kterém bude váš e-shop fungovat, potřebujete i responzivní webdesign pro e-shop. Počet zákazníků, kteří nakupují přes mobilní zařízení, rapidně stoupá. U některých našich klientů, kteří provozují fashion e-shopy, vzrostl počet mobilních konverzí meziročně o 20–40 %.
Nejefektivněji dokážete své potenciální zákazníky zaujmout právě poutavými fotkami. Bez nich se dnes tvorba e-shopu neobejde.
Doporučujeme proto zainvestovat a využít služeb profesionálů. Fotky vašich produktů následně publikujte na Instagramu, Facebooku nebo Pinterestu. Podle průzkumu až 90 % uživatelů Pinterestu udělá na této platformě nákupní rozhodnutí. Nyní mohou díky překlikům na fotkách nakupovat přímo přes appku.
Stejně jako i na Instagramu. Instagram Shopping Tabs a možnost využívání nálepek ve Stories zjednoduší a urychlí nakupování přes zmiňovanou sociální síť.
Pokud nespadáte do některé nepodporovaných služeb, IG Shopping pomůže zvýšit počet zákazníků i vám.

Jak rozjet e-shop a dostat svůj e-shop s oblečením do zisku?
- Ujasněte si, čím se chcete od konkurenčních e-shopů s oblečením odlišit. Plánujete prodávat vlastní značku oblečení, nebo vyzkoušíte franšízu?
- Poznejte svou cílovou skupinu. A to opravdu dokonale. Dejte si záležet na přesném vymezení svého zákaznického portfolia.
- Místo otravných reklam nebo nudných popisků produktů vyprávějte příběhy. Stavte na storytelling. Své místo má i na vašem e-shopu nebo webové stránce.
- Budujte svou značku. Pamatujte, že lidé si nekupují vaše produkty kvůli jejich vlastnostem nebo ceně, ale proto, že jsou s vaší značkou spřízněni. Jak na branding téměř zdarma.
- Bez dat se nepohnete – měřte, co se dá. Analytics, kampaně v Ads, UX, e-mailový marketing…, každou 1 aktivitu měřte a vyhodnocujte.
- Kamenná prodejna – jen přesné rozměry produktů, díky kterým mohou zákazníci lépe odhadnout svou velikost, některým nestačí. Ještě stále se najdou zákazníci, kteří preferují osobní setkání a možnost fyzicky si produkt ohmatat, vyzkoušet si jej a ubezpečit se, že jste tady pro ně i v případě reklamace.
- Prodávejte celý outfit – umožněte svým zákazníkům vypadat jako model/ka na fotce. Pokud kromě oblečení prodáváte ve svém e-shopu i obuv a módní doplňky, máte o starost méně. Vyzkoušejte si, jak vaši zákazníci zareagují na stylový outfit, který doporučujete ke konkrétní příležitosti.
- Fashion blogerky a influencer marketing – seznam českých fashion blogerek najdete třeba na blogerky.cz/blogy/seznam/moda, slovenské módní blogerky na Fabulous.sk.
- Hýčkejte své zákazníky. Dejte jim důvod vrátit se na váš web a znovu u vás nakoupit. Zkuste například bonusový systém nebo dárky k produktům. Nabídněte jim taky alternativní nebo související produkty.
- Glami.cz – váš e-shop s módou a módními doplňky nesmí chybět v specializovaném srovnávači. Jaké funkce GLAMI.cz podporuje CMS na tvorbu e-shopu od ByznysWebu?

Chcete si i vy vytvořit vlastní fashion e-shop, ale nevíte, jak začít?
Vyzkoušejte si CMS od ByznysWebu, který obsahuje všechny atributy pro vytvoření úspěšného e-shopu s oblečením.
K tomuto tématu by vás mohlo zajímat:
5 základních atributů úspěšného fashion e-shopu
Jak vytěžit z vánoční sezony maximum
Vlastní e-shop podle aktuálních trendů
Od skákání na trampolíně až po vlastní značku sportovního oblečení